Projecte

Flix: passat, present i futur

Escola Enric Grau Fontseré - Flix

Primària 3r Cicle

ceipflix@xtec.com (+34) 977 411 045

.

Col.laboradors

Share
Etapa/Cicle
Primària 3r Cicle
Àmbits d’acció
Medi Ambient Tecnologia i Comunicació
Tecnologies Maker
Audiovisual
Durada
més de 50 hores

Pregunta essencial, repte o servei

Com podem donar a conèixer i promocionar el nostre poble?

Propòsit del projecte

Descobrir els nostres orígens i d'on prové el nostre poble a través de la investigació històrica.

Descripció del projecte i de l’obra

A partir d’un encàrrec d’una escola de Barcelona, comencem a investigar sobre l'origen del nom de Flix. Sortim a l’entorn, parlem amb experts, i a través de la investigació històrica, ens adonem d’un fet important: la gran davallada demogràfica del poble durant els últims anys. Decidim realitzar una campanya per fomentar el turisme i la vida al poble. Amb la realització d’un tríptic d’infants per a infants, col·laborem amb l’Ajuntament i la Unió de Comerciants, per a donar a conèixer el nostre poble.

Col·laboradors externs

Ajuntament de Flix, Unió de Comerciants de Flix, Associació la Cana, filòloga catalana (mare d'una alumna), ex-regidor de l'Ajuntament (Patrimoni Natural).

Preguntes connectores

-Quin és l'origen del nostre poble?
-D'on ve el nom de Flix?
-I la població del nostre poble, com ha evolucionat?
-Descobrir una curiositat! Què hi te a veure l'orgue de Flix aquí?
-El black friday... com podem ajudar als comerciants del nostre poble?

Objectius d’Aprenentatge

-Elaborar una línia del temps per situar el nostre poble en les diferents etapes històriques i reconèixer els fets més rellevants a nivell general i municipal en el transcurs de la història.
-Crear un document-resum per explicar les idees clau de cada teoria i les conclusions a les quals hem arribat.
-Redactar un petit text d'anàlisi que enriqueix el gràfic lineal per observar la relació entre el treball a la fàbrica i la demografia del nostre poble.
-Elaborar un treball artístic per sintetitzar les dades més importants sobre l'orgue de Flix.
-Veure la problemàtica plantejada per la unió de comerciants per a buscar-hi solucions.

Reflexió

"Aquesta activitat neix de la seva pròpia motivació per conèixer els orígens del nostre poble. Al llarg d’aquesta investigació, plantem cara al desafiament del despoblament realitzant una acció per a millorar el nostre entorn." Abi i Mireia, tutores de 6è de primària. "Volem fer que la gent vingui al nostre poble, explicant quins són els llocs més emblemàtics i també promocionant el comerç de proximitat." Emma, alumna de 6è de primària.