Projecte

Flix: passat, present i futur

Escola Enric Grau Fontseré - Flix

Contacte: ceipflix@xtec.com (+34) 977 411 045

Share
Etapa/Cicle
Primària 3r Cicle
Desafiaments
Medi Ambient Tecnologia i Comunicació
Tecnologies Maker
Audiovisual
Durada
més de 50 hores

Com podem donar a conèixer i promocionar el nostre poble?

Descripció del projecte i de l’obra

A partir d’un encàrrec d’una escola de Barcelona, comencem a investigar sobre l'origen del nom de Flix. Sortim a l’entorn, parlem amb experts, i a través de la investigació històrica, ens adonem d’un fet important: la gran davallada demogràfica del poble durant els últims anys. Decidim realitzar una campanya per fomentar el turisme i la vida al poble. Amb la realització d’un tríptic d’infants per a infants, col·laborem amb l’Ajuntament i la Unió de Comerciants, per a donar a conèixer el nostre poble.

Reflexió

"Aquesta activitat neix de la seva pròpia motivació per conèixer els orígens del nostre poble. Al llarg d’aquesta investigació, plantem cara al desafiament del despoblament realitzant una acció per a millorar el nostre entorn." Abi i Mireia, tutores de 6è de primària. "Volem fer que la gent vingui al nostre poble, explicant quins són els llocs més emblemàtics i també promocionant el comerç de proximitat." Emma, alumna de 6è de primària.

Recursos i materials

Productes vinculats

Logo Escola

LogoSociComunitari

Propòsit del projecte

Descobrir els nostres orígens i d'on prové el nostre poble a través de la investigació històrica.

Col·laboradors externs

Ajuntament de Flix, Unió de Comerciants de Flix, Associació la Cana, filòloga catalana (mare d'una alumna), ex-regidor de l'Ajuntament (Patrimoni Natural).

Preguntes connectores

-Quin és l'origen del nostre poble? -D'on ve el nom de Flix? -I la població del nostre poble, com ha evolucionat? -Descobrir una curiositat! Què hi te a veure l'orgue de Flix aquí? -El black friday... com podem ajudar als comerciants del nostre poble?

Objectius d’Aprenentatge

-Elaborar una línia del temps per situar el nostre poble en les diferents etapes històriques i reconèixer els fets més rellevants a nivell general i municipal en el transcurs de la història. -Crear un document-resum per explicar les idees clau de cada teoria i les conclusions a les quals hem arribat. -Redactar un petit text d'anàlisi que enriqueix el gràfic lineal per observar la relació entre el treball a la fàbrica i la demografia del nostre poble. -Elaborar un treball artístic per sintetitzar les dades més importants sobre l'orgue de Flix. -Veure la problemàtica plantejada per la unió de comerciants per a buscar-hi solucions.