Projecte

Els avis. Aprendre i créixer junts

Escola La Parellada - Santa Oliva

Infantil

e3005595@xtec.cat

.

Col.laboradors

Share
Etapa/Cicle
Infantil
Àmbits d’acció
Salut i Benestar
Tecnologies Maker
Plòter de tall
Durada
entre 25 i 35 hores

Pregunta essencial, repte o servei

Per què són importants els avis?

Propòsit del projecte

Que els infants siguin capaços de valorar l'experiència i saviesa del avis, crear vincles i donar-los-hi l'oportunitat de sentir-se apreciats i actius socialment.

Descripció del projecte i de l’obra

El projecte s’endinsa en la importància de la figura dels avis i àvies com a font de saviesa, afecte i experiència de vida. L’alumnat inicia el projecte explorant i fomentant la conversa i la reflexió col·lectiva. El procés inclou activitats com la construcció d'una línia d’edats, la creació d’arbres genealògics i la lectura de contes relacionats amb la temàtica. Es convida els infants a observar, comparar i identificar diferències generacionals, tot desenvolupant competències d’expressió oral, observació i empatia. Es promou el respecte, la inclusió i el valor de cada etapa de la vida.

Creació d’obres o productes

L’alumnat ha creat diversos jocs senzills (memorys, puzles, jocs de parelles) pensats perquè els avis i les àvies puguin jugar amb ells o entre ells. Els infants han triat imatges familiars, dibuixos i objectes relacionats amb records compartits. Aquests productes s’han compartit en una trobada intergeneracional al centre, on petits i grans han jugat plegats, reforçant els vincles afectius i la convivència activa.

Col·laboradors externs

Ajuntament, llar d'avis, president de la llar d'avis.

Preguntes connectores

- Qui són els nostres avis?
- Els avis són més grans que nosaltres?
- Alguns avis ja no hi són?
- A que ens agradaria jugar amb els avis?
- Preparem els jocs pels avis?
- A que jugaven els nostres avis quan eren petits?
- Els avis tenen un lloc per trobar-se?
- Fabriquem alguns jocs?
- Els hi podem fer un regal?

Objectius d’Aprenentatge

- Identificar qui són els avis i àvies dins la pròpia família i començar a reconèixer les relacions familiars més properes.
- Iniciar-se en la comprensió de les diferències d’edat i generacions mitjançant la comparació d’edats i l’observació de característiques físiques.
- Apropar-se amb respecte i sensibilitat a la idea de la pèrdua i la mort, afavorint l’expressió emocional i la comprensió d’aquest fet natural.
- Expressar preferències i desitjos sobre activitats compartides amb els avis i planificar accions per fer-les possibles.
- Conèixer jocs i costums de la infància dels avis i establir connexions amb les pròpies vivències.
- Descobrir espais del poble o ciutat on les persones grans es reuneixen i comprendre el seu ús i valor social.
- Desenvolupar la iniciativa i la creativitat en la creació d’un detall afectiu per expressar estima cap als avis.

Reflexió

Alumnat: “Que tant els infants s'anadonin que poden formar part de les activitats de l'escola i que són un pilar fonamental per la seva educació i el creixement com a persones. Avis: “Podem formar part de l’escola. Som un pilar fonamental per a l’educació dels nostres infants”.