El parc de la Bassa
Escola Puig Cavaller - Gandesa
Infantil
Escola Puig Cavaller (Tania i Rosa) e3001231@xtec.cat
.

Col.laboradors


Pregunta essencial, repte o servei
Com podem fer que el parc de la bassa sigui un lloc divertit i bonic per a tothom?
Propòsit del projecte
Que els infants s’adonin de com les seves accions diàries, individuals i com a grup, afecten al seu entorn i quin és l’impacte en els espais públics, per tal que s’apoderin, ideïn i materialitzin possibles solucions.
Descripció del projecte i de l’obra
El projecte neix de l'observació dels interessos dels infants envers els espais del seu entorn. Detectem que els parcs del poble tenen un paper rellevant en el seu dia a dia. Organitzem una sortida al Parc de la Bassa com a activitat de motivació, on els infants exploren lliurement i detecten senyals de deteriorament. Les seves reaccions –sorpresa, indignació i preguntes– esdevenen una oportunitat pedagògica que desperta una actitud crítica i els impulsa a crear un projecte per sensibilitzar la comunitat sobre la cura dels espais compartits.
Creació d’obres o productes
Els xiquets i xiquetes d’I3 han elaborat un vídeo amb imatges seves jugant al parc i recomanacions per a que els usuaris del parc en facin un bon ús. Aquest vídeo es presenta i col·loca a les diferents instal·lacions del parc en forma de codi QR realitzat amb la talladora làser.


Col·laboradors externs
La veïna del Parc de la Bassa i pintora del poble, Àngels Cid, va venir a explicar-nos com era el Parc antigament, què li donava el seu nom i algunes anècdotes i com va passar de ser una Bassa a un parc infantil, a més a més ens va fer un taller d’aquarel·la on ens va pintar un quadre del Parc de la Bassa.
L’ajuntament de Gandesa ens ha otorgat el permís per poder penjar els cartells i la Brigada també ha col·laborat.
Preguntes connectores
Què en sabem sobre els parcs del nostre poble?
Per què es diu Parc de la Bassa?
Quins problemes hem vist al nostre parc per poder jugar?
Qui ens ajuda a mantenir nets i bonics els parcs de Gandesa?
Com realitzem els cartells?
Què hem après i com podem ensenyar als altres el nostre treball?
Objectius d’Aprenentatge
Expressar coneixements previs sobre els parcs mitjançant converses tot afavorint la construcció col·lectiva del coneixement.
Identificar elements del parc a través de fotografies, desenvolupant la capacitat de comparació i d'observació crítica.
Elaborar d’un vídeo col·laboratiu amb recomanacions per cuidar el parc, desenvolupant la capacitat de comunicació, la creativitat i el compromís amb l’entorn.
Explorar el funcionament de la talladora làser i participar en la creació d’un codi QR que enllaci al vídeo del projecte, afavorint la descoberta de tecnològiques i la seva aplicació en contextos reals.
Expressar-se amb confiança per explicar el projecte realitzat a les famílies, fomentant la comunicació oral i el sentiment de pertinença al grup.
Reflexió
“M’agrada molt compartir la meva passió, la pintura, amb els xiquets i xiquetes de l’escola. També recordar i explicar l’història de part de la nostra cultura i del nostre poble amb les noves generacions” - Àngels Cid. “M’ha agradat molt estudiar el Parc de la Bassa, quan vaig a jugar cuido el nostre parc i m’ho passo molt bé” - Alumne d’I3.