Projecte

El CAAD ens necessita

Escola Montanyans - Castellet i la Gornal

Primària 1r Cicle

a8016033@xtec.cat

.

Col.laboradors

Share
Etapa/Cicle
Primària 1r Cicle
Àmbits d’acció
Medi Ambient
Tecnologies Maker
Tall làser Eines manuals Audiovisual
Durada
entre 25 i 35 hores

Pregunta essencial, repte o servei

Si els animals de la protectora poguessin parlar, què ens dirien?

Propòsit del projecte

Que l'alumnat entengui la responsabilitat que implica la tinença d'animals i desenvolupi empatia, responsabilitat i solidaritat vers la cura d'animals i la tasca de les protectores, tot ideant estratègies per ajudar a una protectora.

Descripció del projecte i de l’obra

L’alumnat inicia el projecte "El CAAD et necessita" amb una investigació sobre la responsabilitat associada a la tinença d’animals. Mitjançant la visualització de materials audiovisuals, reflexiona sobre les conseqüències de l'abandonament animal, l’estat del centre d’acollida d’animals domèstics i les maneres de col·laborar amb centres d'acollida com el CAAD. A través de la creació de campanyes informatives, recollides solidàries i la difusió de missatges de conscienciació, l’alumnat contribueix a sensibilitzar la comunitat sobre la tinença responsable d’animals.

Creació d’obres o productes

L’alumnat ha creat campanyes per sensibilitzar sobre la responsabilitat en la tinença d’animals. Han investigat sobre l’abandonament animal i han dissenyat cartells i vídeos per promoure l’adopció responsable. A més, han recollit mantes i tovalloles per al CAAD. Han elaborat un decàleg del bon cuidador d’animals després d’una entrevista a una mestra. Aquestes accions creatives han permès a l’alumnat donar respostes concretes i transformadores al desafiament, implicant-se activament en la solució.

Col·laboradors externs

El CAAD Penedès és el Centre d’Acollida d’Animals Domèstics de la Mancomunitat Penedès-Garraf. Ens ha ajudat a conèixer la seva tasca, els serveis que ofereix i els reptes de l’abandonament. A canvi, l’alumnat els ha fet campanyes de sensibilització, ha recollit mantes i tovalloles pels animals i ha contribuït a difondre l’adopció i la tinença responsable.

Preguntes connectores

-Què vol dir una vida millor?
-Com podem fer que el món sigui més just pels animals?
-Si els gossos poguessin parlar, els agradaria ser adoptats?
-Com podem ajudar al CAAD?
-Què vol dir ser un bon cuidador d’un animal?

Objectius d’Aprenentatge

-Fomentar la conscienciació i l'educació en valors entre els infants pel que fa a la tinença responsable d'animals.
-Buscar que comprenguin el compromís que implica adoptar-ne un, així com les conseqüències de l'abandonament.
-Desenvolupar l'empatia, la responsabilitat i la solidaritat, donant a conèixer la tasca de les protectores per promoure una acció solidària.

Reflexió

“Gràcies a vosaltres he descobert què puc col·laborar amb les pertinences del meu gos que va morir.” Joan, veí. “Un animal és part de la família, no una joguina.” – Pau, alumne “Veure com els infants transformen la seva mirada cap als animals, com connecten amb valors com l’empatia i la responsabilitat, m’emociona profundament. Aquest projecte ha estat molt més que un treball escolar: ha estat una lliçó de vida per a tots nosaltres..” Marina, mestra