Efi-Ciència Energètica
Institut de Santa Coloma de Gramenet - Santa Coloma de Gramenet
ESO 1r Cicle
institut9@institut.cat
.
Pregunta essencial, repte o servei
Què guanyes quan consumeixes poc?
Propòsit del projecte
A partir d'una experiència provocadora, proposar un repte motivador que permeti a l'alumnat connectar experiències reals amb la resolució de la pregunta essencial, sent conscient de la funcionalitat dels aprenentatges i aplicant-los a un context real i autèntic.
Descripció del projecte
L'alumnat investiga diferents àmbits (música, esports, moda, etc...) i fa una anàlisi de l'eficiència energètica de cada àmbit. Això el porta a plantejar l'eficiència en un habitatge i fa un estudi de l'eficiència dels habitatges dels companys de 4t d'ESO, analitzant les dades i fent recomanacions.
Creació d’obres o productes
Elaboració d'un mapa del crim on presenten els resultats de la recerca de l'eficiència energètica dels diferents àmbits quotidians (música, esports, moda, etc...). Elaboració d'un formulari sobre el consum energètic dels alumnes de 4t d'ESO de l'institut, anàlisi, i redacció de recomanacions a partir dels resultats obtinguts.
Preguntes connectores
Puc millorar l'estat del meu planeta?
Quina energia consumeixo?
En quins àmbits de la meva vida consumeixo més energia?
Com puc disminuir aquest consum d'energia?
Per què és important disminuir l'energia consumida?
Objectius d’Aprenentatge
- Reflexionar sobre la importància i la necessitat d'un desenvolupament sostenible des d'una perspectiva social, econòmica i ambiental.
- Conèixer, analitzar i proposar diferents solucions i estratègies per aconseguir una major eficiència energètica al nostre entorn proper.
- Portar a terme projectes de treball en grup que comportin el disseny i la construcció d'objectes per fer el nostre dia a dia energèticament més sostenible.
Reflexió
Una alumna comenta "ha sigut engrescador poder escollir quin àmbit de la meva vida volia analitzar. A més, la sortida a la Llar sostenible TO em va impactar. No sabia que es podia viure de forma tan ecològica". Un professor considera "ha estat enriquidor, ja que durant el projecte han sortit molts conceptes importants com contaminació, reciclatge, sostenibilitat, ecologia, energia, etc. i s’han generat bons debats".