Educació Vial
Escola La Parellada - Santa Oliva
Primària 2n Cicle
e3005595@xtec.cat
.

Col.laboradors


Pregunta essencial, repte o servei
Per què no podem venir tots caminant, en bicicleta o en patinet a l'escola?
Propòsit del projecte
Que l'alumnat prengui consciència dels riscos viaris del poble i proposar millores reals per afavorir una mobilitat segura i sostenible, mitjançant l’anàlisi, el disseny i la comunicació de propostes.
Descripció del projecte i de l’obra
Els alumnes de 4t de Primària reflexionen sobre com millorar la mobilitat segura i sostenible a Santa Oliva. A partir de sortides d'observació, xerrades amb experts i recerca, identifiquen mancances en la senyalització i la connexió amb Les Pedreres. Com a resposta, creen materials de sensibilització (cançons, anuncis i cartells) i elaboren una proposta formal a l’ajuntament per impulsar un carril bici. El projecte finalitza amb una ruta pel poble, on presenten els seus treballs a la comunitat educativa i a les autoritats locals.
Creació d’obres o productes
Crear materials audiovisuals i gràfics (cançó, anunci, cartell) per promoure la seguretat viària, i elaborar una proposta formal de millora adreçada a l’ajuntament per impulsar la connexió sostenible entre Santa Oliva i Les Pedreres. Fer també una proposta formal a l'ajuntament per poder aconseguir un carril bici que connecti Les Pedreres i Santa Oliva.


Col·laboradors externs
Autoescola, ajuntament, exalumnes i policia.
Preguntes connectores
- Què necessitaríem per poder venir en patinet?
- Quines són les principals senyals de trànsit?
- Quines senyals de trànsit hi ha a Santa Oliva i quines falten?
- Com veniu a l'escola? Utilitzeu transport? Quin?
- Quins beneficis podem obtenir venint en bicicleta, a peu i en patinet?
- Quins riscos actuals hi ha en la connexió Santa Oliva-Les Pedreres?
- Com es crea una ruta?
- Quines propostes tenim per connectar Santa Oliva-Les Pedreres?
- Amb qui podem contactar per dur a terme la nostra proposta?
Objectius d’Aprenentatge
- Participar en interaccions orals espontànies i reglades, aportant idees i respectant les dels altres, així com les normes bàsiques de la cortesia lingüística i aplicant estratègies d'escolta activa. -Aplicar estratègies de planificació, redacció, revisió i edició de textos de manera progressivament autònoma, amb ús de bastides s’escau, de manera individual o grupal. -Aplicar estratègies de cerca d’informació (localització, selecció i contrast) en diferents fonts, incloses les digitals, sobre temes propers i d’interès personal, de forma guiada, a la xarxa i a les biblioteques. -Fer ús, de forma responsable, de diferents fonts digitals per la cerca d'informació, tant en grup com individualment.
- Incorporar la pràctica habitual d’activitats físiques en la vida quotidiana, la higiene personal, l’educació postural, l’alimentació saludable, la hidratació i el descans com a comportaments beneficiosos per a la salut valorant-ne la contribució al benestar físic, mental i social.
Reflexió
Alumnat: "Ens ha agradat molt poder investigar i fer propostes que poden millorar el nostre poble. Ens sentim importants perquè sabem que el que hem fet pot ajudar a tothom. Mestres: "Hem vist com els infants esdevenien protagonistes d’un aprenentatge real i compromès amb el seu entorn. La seva implicació ha estat clau per comprendre la importància de la mobilitat segura i sostenible."