Creem un espai verd a l’escola?
Escola Misericòrdia - Canet de Mar
Primària 1r Cicle
Escola Misericòrdia
.

Col.laboradors


Pregunta essencial, repte o servei
Com podem fer-nos càrrec d'un espai verd de l'escola?
Propòsit del projecte
Tenint en compte que l’alumnat de 2n està a aprenent a autoregular-se, les mestres ens proposem que cooperin per sensibilitzar-se de la importància de tenir cura dels espais verds que ens envolten.
Descripció del projecte i de l’obra
Els espais verds ens permet treballar valors com la responsabilitat, el respecte per la natura, la cooperació i la consciència ecològica de manera que l’alumnat aprèn la importància de preservar el medi ambient i adquireix hàbits sostenibles. Aquest projecte consisteix que els alumnes coneguin l’entorn més proper a l’escola, per grups cooperatius identifiquen els espais verds de què disposa l’escola ( jardins, horts, parc de la Misericòrdia,...), es demana ajuda a un expert per assessorar com fer-nos cura dels espais verds, confegir entre tots un pòster amb les tasques a realitzar, crear els t
Creació d’obres o productes
L’obra que realitzen els alumnes és organitzar la cura d’un dels espais verds de l’escola fent propostes de millora, planificant torns, determinant les tasques a desenvolupar i definint les pròpies capacitats. En acabar es farà la creació conjunta d’una ruta per a donar a conèixer els espais verds de l’escola a l’alumnat d’I5. Cada equip cooperatiu “apadrina” un espai verd per presentar-lo.


Col·laboradors externs
Es farà xarxa amb l’Ajuntament de Canet de mar, amb l’àrea de mediambient i jardineria de cara a l’assessorament respecte a la cura dels espais verds ( plantació, reg,...)
Preguntes connectores
Què és un espai verd? què hi trobem?
Quins espais verds de l'escola coneixeu?
Perquè és important que tinguem espais verds?
Què podem fer per responsabilitzar-nos d'un espai verd de l'escola?
Què es pot fer perquè els nens i nenes que comencen primer el curs vinent coneguin els espais de l'escola?
Objectius d’Aprenentatge
Conèixer les característiques que ha de tenir un espai verd per tal de diferenciar-los dels urbans.
Conèixer i situar els espais verds de l'escola en un mapa per utilitzar eines digitals d'orientació i situació en l'espai.
Definir la funció que fan els espais verds per prendre consciència de la importància d'aquests.
Responsabilitzar-se d'un espai verd de l'escola per implicar-se en la cura dels espais verds.
Donar a conèixer els espais verds de l'escola a l'alumnat d'I5 per apropar-los als espais de l'escola que els hi són desconeguts fent èmfasi en els espais verds.
Reflexió
Les propostes de millora de l’alumnat amb relació als espais verds poden aportar noves idees per a la biodiversitat, la funcionalitat o l'estètica dels espais. En prendre responsabilitat del sense manteniment, es fomenta una cultura de respecte i valoració per la natura. Es treballen les competències que permetran a l’alumnat ser ciutadans responsables i compromesos amb la cura del planeta. La creació de la ruta per a l'alumnat d'I5 afegeix una dimensió de servei i de transmissió de coneixement que enriqueix l'expe