COM PODEM MILLORAR EL NOSTRE BARRI?
Escola Puigberenguer - Manresa
Primària 1r Cicle
Escola Puigberenguer a8039318@xtec.cat
.
Pregunta essencial, repte o servei
Com podem millorar el nostre barri?
Propòsit del projecte
Que l’alumnat prengui consciència de que el barri canvía al llarg del temps i que els serveis, infraestructures i equipaments que té faciliten o dificulten una vida comunitària de qualitat. Que entengui que pot intervenir en aquesta evolució i que ho experimenti fent una demanda a les autoritats, tot construint una identitat de ciutadà actiu involucart en el desenvolupament positiu del seu barri
Descripció del projecte
L’alumnat rep un mapa del tresor amb una auca del barri dels anys 70 i estudia com ha canviat el seu entorn al llarg del temps. Investiga quins serveis, infraestructures i equipaments fan falta en un barri i analitza les millores fetes i les que calen. Observa com es desplaça pel barri, descriu els seus recorreguts habituals i construeix mapes on situa punts d’interès. Finalment, reflexiona sobre possibles millores, participa en accions concretes i redacta un correu a l’alcalde per expressar les seves propostes.
Creació d’obres o productes
Els i les alumnes han creat cooperativament cartells sobre els aspectes observats i que cal millorar del barri. S'han elaborat amb cartolines i retoladors. A l'acabar-los s'han plastificat i s'han penjat als espais necessaris del barri.
Preguntes connectores
Com ha canviat el barri al llarg dels anys?
Tots els barris tenen els mateixos serveis?
Quins elements necessita un barri per ser-ho?
Què hi ha al barri i què hi falta?
Quins elements utilitzem per orientar-nos?
Objectius d’Aprenentatge
Analitzar els canvis històrics del barri per comprendre l’evolució de l’entorn proper.
Identificar i valorar serveis i infraestructures del barri per proposar millores justificades.
Coneixer i aplicar estratègies d’orientació espacial per desplaçar-se amb autonomia.
Comunicar propostes de millora per incidir en la comunitat.
Reflexió
"He descobert com ha canviat el meu barri i les coses que cal millorar."(alumne) "Treballar amb mapes m’ha fet sentir més segur/a al meu entorn." (alumna) "Ha estat molt enriquidor veure com l’alumnat pren consciència del seu entorn i s’implica en la millora del barri, sentint-se part activa de la comunitat." (mestra)