Projecte

Com podem ajudar el cangur Hur

Escola Quermany - Pals

Infantil

escolaquermany@xtec.cat

.

Share
Etapa/Cicle
Infantil
Àmbits d’acció
Medi Ambient
Tecnologies Maker
Tall làser
Durada
entre 35 i 50 hores

Pregunta essencial, repte o servei

Com podem ajudar el petit cangur a arribar a casa seva (Austràlia) de la forma menys contaminant possible?

Propòsit del projecte

Que l'alumnat es concienciï de no contaminar el nostre planeta mitjançant el coneixement dels transports i comprendre la problemàtica emocional del cangur Hur.

Descripció del projecte i de l’obra

El projecte d’I5 està relacionat amb els diferents mitjans de transport i, enguany, per tal de fer-lo més atractiu, es parteix d’un element motivador com el cangur Hur, el qual, a través d’una casuística personal ens demana que l’ajudem a tornar a casa seva (Illa dels cangurs, Austràlia). A partir de la problemàtica que se’ls hi presenta a l’aula, coneixeran de manera més extensa i profunda els diferents mitjans de transport, sobretot aquells que l’Hur pot utilitzar per arribar al seu país, observant quins d’ells són més sostenibles i generen menys petjada de carboni.

Creació d’obres o productes

Creació d'una maqueta d'un aeroport. Exposició i presentació del projecte a l'alumnat de tot el cicle.

Col·laboradors externs

- Eric Bessora (pilot A320)
- Manel (Mariner de veler)
- Tècnic de simulador de vol

Preguntes connectores

- Quins tipus de transports coneixem?
- Com contaminen els diferents mitjans de transport?
- Quin recorregut és el més adient perquè el cangur torni a Austràlia (illa dels cangurs)?
- Qui són els responsables que els mitjans de transport es desplacin?
- Com se sent el cangur? Com el podem ajudar a que se senti més acollit?

Objectius d’Aprenentatge

- Aprofundir en l'aprenentatge dels diferents mitjans de transport.
- Prendre consciència dels diferents nivells de contaminació depenent del mitjà de transport.
- Cercar el recorregut més adient amb els mitjans de transports més adients per tal que arribi a casa seva (coneixent quina distància han de recórrer i quin preu tenen).
- Conèixer quins treballadors i treballadores i quines tasques desenvolupen en els diferents mitjans de transport.
- Identificar com se sent el cangur i per extensió com ens sentim nosaltres davant de diferents situacions al llarg del dia.

Reflexió

“Si va amb veler no contaminarà però potser es perdrà si el vent bufa al revés” (Valentina). “El pilot pot decidir quina velocitat per arribar més ràpid” (Gaël).