Projecte

Com esmorzem els nens i nenes de CI?

Escola Enric Grau Fontseré - Flix

Primària 1r Cicle

ceipflix@xtec.com (+34) 977 411 045

.

Col.laboradors

Share
Etapa/Cicle
Primària 1r Cicle
Àmbits d’acció
Medi Ambient Salut i Benestar
Tecnologies Maker
Eines manuals
Durada
entre 35 i 50 hores

Pregunta essencial, repte o servei

Com podem esmorzar de forma més saludable els nens i nenes de 1r?

Propòsit del projecte

Aquest projecte té com a propòsit millorar l’alimentació dels infants a partir dels esmorzars que porten a l’hora del pati. Així mateix, volem reduir els residus que es generen als esmorzars per aconseguir uns hàbits més saludables i sostenibles.

Descripció del projecte i de l’obra

A partir de l’anàlisi dels propis esmorzars, calia reflexionar i conèixer si estàvem esmorzant de forma saludable i sostenible. A partir d’investigacions, treballs d’aula i de la visita de la nutricionista els infants descobreixen que cal que redueixin els residus que generen amb els propis esmorzars i sobretot, que canvïin alguns hàbits alimentaris, reduint el consum d’alguns aliments per poder tenir una dieta més saludable.

Creació d’obres o productes

Per aconseguir-ho, els infants han tastat i cuinat receptes saludables i han preparat una xerrada per a mostrar a les famílies tot allò que han après per tal que prenguin consciència i els ajudin.

Col·laboradors externs

Comptem amb la col·laboració de la nutricionista del CAP i amb les famílies, que venen a la xerrada, cuinen amb nosaltres i ens fan feedback i s’hi impliquen.

Preguntes connectores

-Com esmorzem?
- Què esmorzem?
-Quins aliments són saludables i quins no?
-Com podem millorar la nostra alimentació?
-Quins residus generem amb els nostres esmorzars?
-Com podem saber si hem millorat els nostres esmorzars?

Objectius d’Aprenentatge

Reconèixer hàbits alimentaris saludables a partir dels esmorzars propis.
Prendre consciència dels canvis en la dieta amb la piràmide i el plat saludable.
Analitzar hàbits alimentaris propis i d’altres països per promoure un consum responsable i sostenible.
Representar i resoldre situacions quotidianes amb eines matemàtiques pròpies.
Extreure informació rellevant de textos diversos per comprendre, opinar i ampliar coneixements.

Reflexió

“L’alumnat i les famílies s’han implicat i s’ha vist un gran canvi en els esmorzars, l’impacte ha estat real i satisfactori”. Yolanda Larrosa, tutora 1r. “La nena és súper conscient, s’ha fet fins i tot un horari amb els seus esmorzars, vigilant que tingui de tot i variat”. Mireia Abelló, mare 1r. “Ara sé que he de menjar més fruita i que he de menjar més variat. A mi moltes coses no m’agraden però intento millorar i la mama ara m’ajuda més”. Líam Martínez, alumne 1r.