COM ÉS QUE EL TERRA ES MOU?
Escola La Maquinista - Barcelona
Primària 2n Cicle
escola@escolalamaquinista.cat
.

Col.laboradors


Pregunta essencial, repte o servei
Com podem minimitzar els efectes d'una catàstrofe natural?
Propòsit del projecte
Com que al nostre voltant hem viscut diferents successos com per exemple: La Dana, Terratrèmols i “l’Apagada”, s’ha volgut canalitzar aquesta por i transformar-la en coneixement, prevenció i ajuda als altres. Aquest projecte fomenta el desenvolupament de valors com l'empatia, la solidaritat i la responsabilitat social, que són fonamentals per a la seva formació com a ciutadans compromesos.
Descripció del projecte i de l’obra
Els infants de 3r han iniciat un projecte d’investigació a partir de la seva curiositat per les roques i els continents. Aquesta inquietud els ha portat a fer-se preguntes sobre el moviment de la Terra i a començar una recerca per entendre què hi ha sota els seus peus i com aquests moviments poden afectar les persones.
Creació d’obres o productes
Creació d'una motxilla d'emergència i Díptics informatius per repartir als veïns i veïnes del barri i així fer difusió dels nostres consells.


Col·laboradors externs
Arran d'una sortida al Centre Ambiental Can Coll, vam tenir l'oportunitat de rebre assessorament pel nostre projecte i ens van facilitar un material de geologia. Aquesta activitat ens va permetre aprofundir en el coneixement del medi natural i, concretament, en l'estudi de les roques i els minerals de l'entorn del Parc Natural de la Serra de Collserola.
Preguntes connectores
Com es van separar els continents de la terra?
Com és que el terra es mou?
Com es formen les roques i els minerals?
Com ajudem a prevenir les conseqüències d'una catàstrofe natural?
Objectius d’Aprenentatge
- Descriure i explicar com s’originen i es transformen els materials de la Terra,
a partir del coneixement dels processos geològics interns i externs,
amb la finalitat de comprendre la dinàmica del planeta i la seva evolució.
- Interpretar i aplicar la teoria de la tectònica de plaques com a model explicatiu,
a partir del saber que aquesta és una teoria global i integradora de la Terra,
amb la finalitat de comprendre els fenòmens geodinàmics i la seva relació amb la distribució de com s'originen les muntanyes, els terratrèmols i els volcans.
- Identificar i analitzar els riscos geològics derivats de processos naturals,
basant-se en el saber que alguns d’aquests processos impliquen perill per a la humanitat,
amb la finalitat de promoure actituds responsables davant del risc i fomentar la cultura de la prevenció.
Reflexió
Aquest projecte ens ha permès canalitzar les nostres pors i pensar com afrontaríem una catàstrofe natural. També entendre com la col·laboració ciutadana pot millorar la qualitat de vida de les persones. El grup ens hem sentit satisfets de poder explicar el projecte al barri i així ajudar a prevenir si ens passés aquí.