Pregunta essencial, repte o servei
Afavorir la convivència i el benestar a l’escola, fomentant l’autonomia i la responsabilitat al fer ús dels espais comuns, com són els lavabos.
Descripció del projecte
Inicialment, es fa un procés participatiu dels infants on es consulta quines millores pensen que caldria fer a l’espai dels lavabos i compartir-ho al Consell d’Infants. Posteriorment, es fa un traspàs als alumnes de Cicle Superior perquè puguin dissenyar la transformació del lavabo i incorporar les propostes de millora. Alhora, fer seguiment i manteniment dels espais.
Creació d’obres o productes
a retolació amb la làser la fem servir per crear cartells per identificar els espais, lliure-ocupat. Els cartells informatius de les normes d’ús i enganxats a les parets del lavabo són escrits per l’alumnat de cicle superior. Utilitzem la plòter.
Preguntes connectores
- Què ens incomoda dels lavabos?
-Com volem que siguin els nostres lavabos?
-Què podem millorar dels espais?
-Com decidim i organitzem les tasques a fer?
Objectius d’Aprenentatge
- Expressar-se oralment, amb els suports necessaris, amb coherència i claredat en els debats d’aula i consell d’infants per a compartir idees, necessitats i desitjos.
- Resoldre el problema del mal estat dels lavabos generant cooperativament productes per comunicar les normes d’ús i funcionament respectuós de l’espai utilitzant el pensament de disseny per millorar l’espai i l’ús del lavabo per part de tota la comunitat.
- Prendre consciència de la necessitat de tenir cura de l’espai de lavabo com un espai compartit per aconseguir un benestar i una cura personal i de tota la comunitat que en fa ús.
Reflexió
"La complexitat de treballar de manera transversal i les tasques de coordinació entre nivells que això suposa. Necessitat de familiarització amb l’ús de les màquines. Constatem que s’ha donat resposta a la necessitat que hi havia perquè els infants fan ús de les diferents accions que hem proposat." Veu d'una mestra.