Campclar a la moda
Institut Campclar - Tarragona
ESO 1r Cicle
e3006125@xtec.cat
.

Col.laboradors


Pregunta essencial, repte o servei
¿Lo llevas o te dejas llevar (y te da igual la cara oculta de tu camiseta de 2€)?
Propòsit del projecte
El propòsit és que l’alumnat valori l’ús que fa de la seva indumentària i l'origen d'aquesta, i també que l’alumnat reflexioni sobre el concepte de la injustícia ambiental que representa el consum de Fast fashion. A més a més, es pretén que l’alumnat tingui una visió crítica sobre les condicions laborals dels treballadors d’aquest sector.
Descripció del projecte i de l’obra
Una de les coses importants del projecte serà fer reflexionar l’alumnat sobre la seva pròpia indumentària i l’impacte que té la moda en el medi ambient. S'introduirà la moda sostenible perquè per grup base puguin crear petites empreses sostenibles i curoses amb el medi ambient. Treballaran els dissenys, la marca, la filosofia i la publicitat de la seva empresa. Finalment, rebran un feedback per part dels alumnes d’Activitats comercials per veure l’impacte de la seva empresa.
Creació d’obres o productes
El producte que volem elaborar és el disseny i brodat digital del logotip de la marca que hauran dissenyat els alumnes. Els alumnes faran un esbós del logo en paper i posteriorment l’hauran de digitalitzar. Quan tinguin el disseny definitiu, l’hauran d’importar a l’Inkscape per adaptar-lo al format de la brodadora digital. La tasca final consistirà a brodar el logotip damunt del producte tèxtil creat. Aquest producte haurà estat elaborat seguint els preceptes d’economia circular, reutilització i reducció de la producció industrial per a contribuir a la justícia social i mediambiental.


Col·laboradors externs
Dins de l’institut hi ha un cicle formatiu d’Activitats Comercials. És el principal col·laborador del projecte. Els alumnes de cicles aporten la seva experiència per a validar la viabilitat d’un projecte comercial, i els alumnes de 2n d’ESO els plantegen noves problemàtiques pel que fa a les necessitats del mercat adreçat al públic adolescent.
Preguntes connectores
Quanta roba necessites?
Com estar a la moda sense comprar al Shein?
Puc fer-me un vestit amb el que tinc a mà?
Com podem evitar que els teixits arribin als nostres paisatges?
El que venc és el que em crec?
Where do my clothes come from?
Com puc ser un exemple a seguir?
Com vols fer parlar la teva empresa?
La roba que portes parla de tu?
M'ho compres?
Objectius d’Aprenentatge
- Valorar tipologies de produccions artístiques i relacionar-les amb elements coneguts per a valorar les creacions pròpies.
- Elaborar judicis sobre les conseqüències de la producció industrial per ser conscient del seu impacte.
- Reconèixer els elements presents en una producció per a donar sentit a les creacions en el seu context.
- Experimentar amb diverses tècniques i eines digitals per a la creació de nous productes.
- Idear i elaborar dissenys, adaptant els materials i recursos existents, per a allargar la vida útil i evitar la producció excessiva.
Reflexió
Alumne: “Ara soc conscient de les injustícies socials que s’amaguen darrere de la roba que compro a grans cadenes tèxtils”. Responsable del projecte: “M’ha sorprès la bona disponibilitat de l’alumnat a l’hora de donar una doble vida a una peça de roba que ja no els agrada”.