Projecte

Campclar a la moda

Institut Campclar - Tarragona

ESO 1r Cicle

e3006125@xtec.cat

.

Col.laboradors

Descarrega PDF
Share
Etapa/Cicle
ESO 1r Cicle
Àmbits d’acció
Medi Ambient Drets humans i equitat
Tecnologies Maker
Brodat
Durada
més de 50 hores

Pregunta essencial, repte o servei

¿Lo llevas o te dejas llevar (y te da igual la cara oculta de tu camiseta de 2€)?

Propòsit del projecte

El propòsit és que l’alumnat valori l’ús que fa de la seva indumentària i l'origen d'aquesta, i també que l’alumnat reflexioni sobre el concepte de la injustícia ambiental que representa el consum de Fast fashion. A més a més, es pretén que l’alumnat tingui una visió crítica sobre les condicions laborals dels treballadors d’aquest sector.

Descripció del projecte

Una de les coses importants del projecte serà fer reflexionar l’alumnat sobre la seva pròpia indumentària i l’impacte que té la moda en el medi ambient. S'introduirà la moda sostenible perquè per grup base puguin crear petites empreses sostenibles i curoses amb el medi ambient. Treballaran els dissenys, la marca, la filosofia i la publicitat de la seva empresa. Finalment, rebran un feedback per part dels alumnes d’Activitats comercials per veure l’impacte de la seva empresa.

Creació d’obres o productes

El producte que volem elaborar és el disseny i brodat digital del logotip de la marca que hauran dissenyat els alumnes. Els alumnes faran un esbós del logo en paper i posteriorment l’hauran de digitalitzar. Quan tinguin el disseny definitiu, l’hauran d’importar a l’Inkscape per adaptar-lo al format de la brodadora digital. La tasca final consistirà a brodar el logotip damunt del producte tèxtil creat. Aquest producte haurà estat elaborat seguint els preceptes d’economia circular, reutilització i reducció de la producció industrial per a contribuir a la justícia social i mediambiental.

Col·laboradors externs

Dins de l’institut hi ha un cicle formatiu d’Activitats Comercials. És el principal col·laborador del projecte. Els alumnes de cicles aporten la seva experiència per a validar la viabilitat d’un projecte comercial, i els alumnes de 2n d’ESO els plantegen noves problemàtiques pel que fa a les necessitats del mercat adreçat al públic adolescent.

Preguntes connectores

Quanta roba necessites?
Com estar a la moda sense comprar al Shein?
Puc fer-me un vestit amb el que tinc a mà?
Com podem evitar que els teixits arribin als nostres paisatges?
El que venc és el que em crec?
Where do my clothes come from?
Com puc ser un exemple a seguir?
Com vols fer parlar la teva empresa?
La roba que portes parla de tu?
M'ho compres?

Objectius d’Aprenentatge

- Valorar tipologies de produccions artístiques i relacionar-les amb elements coneguts per a valorar les creacions pròpies.
- Elaborar judicis sobre les conseqüències de la producció industrial per ser conscient del seu impacte.
- Reconèixer els elements presents en una producció per a donar sentit a les creacions en el seu context.
- Experimentar amb diverses tècniques i eines digitals per a la creació de nous productes.
- Idear i elaborar dissenys, adaptant els materials i recursos existents, per a allargar la vida útil i evitar la producció excessiva.

Reflexió

Alumne: “Ara soc conscient de les injustícies socials que s’amaguen darrere de la roba que compro a grans cadenes tèxtils”. Responsable del projecte: “M’ha sorprès la bona disponibilitat de l’alumnat a l’hora de donar una doble vida a una peça de roba que ja no els agrada”.