Camí de l’aigua fins l’aixeta
Escola La Maquinista - Barcelona
Contacte: escola@escolalamaquinista.cat
Com podem no malgastar l'aigua?
Descripció del projecte i de l’obra
Els infants es preguntaven com arriba l'aigua fins la nostra aixeta. Primer, fem un dibuix amb les idees previes. Construim nou coneixement a partir de l'elaboració de maquetes i experiments sobre el cicle de l'aigua natural i després ens centrem en el funcionament del Rec Comtal a l'antiguitat. També treballem la part de sostenibilitat amb l'ajuda dels infants de 4t i expliquem aquests neguits contruint un museu interactiu per les famílies. Finalment, visitem el museu de l'aigua per contrastar el recorregut actual amb el de l'antiguitat. Comprovem el que hem après amb el dibuiix inicial.
Reflexió
La meva mare em va dir que li va agradar molt venir al nostre museu. L'activitat que més li va agradar va ser la de relacionar les fotos per estalviar i reutilizar l'aigua. M'ha agradat molt aquest projecte. El que més m'ha agradat ha sigut anar al museu de l'aigua perquè he acabat d'entendre el recorregut de l'aigua fins l'aixeta. M'ha agradat poder treballar amb els nens i nenes de 4t i entendre com podem estalviar l'aigua i també buscar maneres per estalviar l'aigua a l'escola encara que no les hem dut a terme
Recursos i materials
Productes vinculats
Logo Escola
LogoSociComunitari
Propòsit del projecte
Prendre consciència de l'ús de l'aigua i de quina responsabilitat tinc envers aquest aspecte.
Col·laboradors externs
Hem col·laborat amb: - La casa de l'aigua de Tinitat Nova per entendre com funcionava el recorregut del Rec Comtal. - L'alumnat de 4t de l'escola perquè ens expliquessin com podriem estalviar i reutilitzar l'aigua. - Museu de l'aigua per entendre com funciona el recorregut de l'aigua actual i com es recull aquesta aigua i la filtrem a les cases.
Preguntes connectores
Com arriba l'aigua fins la nostra aixeta? Com podem reutilitzar i estalviar l'aigua ? Aquestes han estat les nostres preguntes investigables des de l'inici del projecte fins al final.
Objectius d’Aprenentatge
1. Interpretar el per què del cicle de l'aigua 1.1. Diferenciar el cicle natural del cicle urbà de l'aigua. 1.2. Identificar l'energia que és necessaria perquè es produiexin els canvis d'estat de l'aigua. 2. Fer un ús sostenible de l'aigua 2.1. Reutilització i estalvi d'aigua. 3. Treball del text instructiu 4. Càlcul de monedes i euros per la venta d'entrades del museu interactiu