App de desenvolupament sostenible
Institut Escola el Morsell - Olivella
ESO 1r Cicle
a8077371@xtec.cat
.


Pregunta essencial, repte o servei
Com podríem utilitzar el mòbil per afavorir un desenvolupament més sostenible del nostre entorn?
Propòsit del projecte
Què els alumnes prenguin consciència de la necessitat d'aconseguir un desenvolupament més sostenible del seu entorn i com l'ús de les noves tecnologies pot ajudar a aquesta finalitat.
Descripció del projecte i de l’obra
A partir del visionament del videoclip de la cançó de Moby “Are you lost in the world like me?” on es reprodueixen moltes escenes on el mòbil és el protagonista i es presenta una societat sense valors, individualista, consumista i abocada l’extinció, s’interpel·la a l’alumnat amb la pregunta “Com podríem utilitzar el mòbil per afavorir un desenvolupament més sostenible del nostre entorn?”. Abans que ells intentin donar-li resposta, els proposem treballar uns continguts (app inventor, ODS, Olivella i emprenedoria) que els ajudaran a obtenir idees i elaborar la seva pròpia proposta.


Preguntes connectores
P1.- Què és el desenvolupament sostenible?
P2.- Coneixem bé el nostre entorn? Quines oportunitats ofereix?
P3.- Quines qualitats necessito per desenvolupar un projecte?
P4.- Si no tinc coneixements previs de programació, com puc crear una app?
Objectius d’Aprenentatge
OA1.- Dissenyar una app amb app inventor per solucionar un problema proper
OA2.- Proposar mesures per afavorir un desenvolupament més sostenible del nostre entorn.
OA3.- Conèixer el nostre entorn i avaluar-lo a partir d'un DAFO.
OA4.- Cònèixer les nostres capacitats i poder relacionar-les amb el caracter emprenedor a partir d'un DAFO.
Reflexió
El projecte ha ajudat els alumnes a prendre consciència de com estan afectant les noves tecnologies al nostre desenvolupament i a agafar una base de com iniciar un projecte emprenedor relacionat amb la tecnologia mòbil i la sostenibilitat, reflexionar sobre les mancances i oportunitats que ofereix el seu entorn, conèixer els passos i habilitats necessàries per portar-lo a terme i, finalment, veure que són capaços d’adquirir coneixements de forma autònoma per desenvolupar-lo.