Amb l’aigua no s’hi juga
Escola Gassó i Vidal - Ripollet
Primària 1r Cicle
a8023426@xtec.cat
.
Pregunta essencial, repte o servei
L'aixeta de la pica de la classe no té aigua! Què ha passat?
Descripció del projecte
Avui vivim de primera mà que l'aigua és un recurs escàs. Els infants investiguen com arriba l’aigua fins a l'aixeta, aprenen els estats, el cicle de l’aigua i els seus usos. Decideixen que volen preservar-la i que volen fer-ne un bon ús. Consciencien a tota la comunitat educativa i porten a terme diferents mesures: recollir i reutilitzar; col·locar brides a les aixetes i preparar uns cartells explicatius per tota la comunitat.
Preguntes connectores
Els alumnes comproven les aixetes del lavabo, la cuina... L'aigua s'acaba? Per què?
Reflexió
Hem realitzat accions i pràctiques de caràcter educatiu preventiu i proactiu. Hem creat un context d’aprenentatge significatiu, per garantir aprenentatge profund i amb sentit. Hem posat cura en la convivència, el benestar i el compromís en els grups de treball cooperatiu.