Projecte

Alimentació sostenible

Escola Miquel Utrillo - Sitges

Primària 2n Cicle

escolamiquelutrillo@escolamiquelutrillo.cat

.

Share
Etapa/Cicle
Primària 2n Cicle
Àmbits d’acció
Medi Ambient
Tecnologies Maker
Plòter de tall Cosit
Durada
més de 50 hores

Pregunta essencial, repte o servei

Com puc cuidar el medi ambient quan vaig a fer la compra?

Propòsit del projecte

Fer conscient l’alumnat dels efectes que produeixen les nostres decisions davant d’un acte tan habitual i necessari com és anar a comprar i promoure canvis en els hàbits de consum del seu entorn proper.

Descripció del projecte i de l’obra

Els nostres hàbits de consum tenen un impacte en el medi ambient. La producció d’aliments genera un terç de les emissions de CO2 i necessita d’una gran quantitat de recursos naturals, com aigua i superfície terrestre. Els efectes dels hàbits alimentaris actuals supera la capacitat de la terra per regenerar-se. El propòsit del projecte és fer conscient l’alumnat d'aquesta realitat i promoure canvis en els hàbits de consum del seu entorn proper.

Creació d’obres o productes

Tutorial mostrant com crear bosses de roba reciclada per anar a la compra. Bosses personalitzades amb missatges d’accions d’alimentació sostenible.

Preguntes connectores

Com arriben els aliments a casa?
Com afecta el consum d’aliments al planeta?
Com ha de ser l’alimentació sostenible?
El nostre entorn promou l’alimentació sostenible?
Com facilitem el canvi d’hàbits?

Objectius d’Aprenentatge

-Conèixer les característiques principals dels sectors econòmics (primari, secundari i terciari) relacionats amb la producció d’aliments.
-Reconèixer l’impacte del sistema de producció alimentària actual en el planeta.
-Analitzar propostes d’alimentació sostenible per valorar el seu impacte en la cura del medi ambient.
-Recollir i interpretar informació sobre l’entorn (llar i barri) per conèixer la realitat propera.
-Promoure hàbits d’alimentació sostenible de manera creativa i cooperativa.

Reflexió

“M’ha servit per saber que els recursos de la terra tenen un límit. Si seguim consumint aquest ritme el planeta s’extingirà”, alumne 3r. “Aquest projecte ha sigut important pel planeta perquè ens ajuda a ser més sostenibles”, alumna de 3r. “Han arribat a entendre conceptes complexos mitjançant un tema que els toca de prop”, mestra de 3r. “Ara quan anem a comprar la meva filla es fixa en els envasos que porten els productes i de la seva procedència”, família de 3r.