Alerta, perill! Què faig?
Descripció del projecte i de l’obra
L’alumnat descobreix que hi ha diferents perills al seu entorn més proper (aula, escola i carrer) els observem, els identifiquem i parlem de com els podem prevenir. Ens visiten les expertes de l’HTVC i a partir d’un vídeo parlem dels accidents més freqüents amb els infants i ens expliquen que no han de tenir por, i ens ensenyen com actuen quan reben un infant que s’ha fet mal. El principal objectiu és conscienciar a l’alumnat vers els perills que ens envolten i poden evitar. Com obra final els alumnes han assenyalat els diferents perills trobats per l’escola i la classe, amb les senyals.
Reflexió
“Els alumnes s’han fet conscients dels diferents perills que tenen al seu entorn i que alguns els poden evitar. A més a més han descobert que el personal sanitari està per ajudar-nos i no per fer-nos mal. Tot aquest treball ens ha permès fer un aprenentatge vivencial i amb sentit." Equip docent de cicle infantil. "En l’extintor ens podem fer mal i hem de parar compte"– Alumne de I4
Recursos i materials
Productes vinculats
Logo Escola
LogoSociComunitari
Propòsit del projecte
Ser conscient dels perills que hi ha al seu entorn proper. Saber com evitar-los i afrontar-los en cas del perill.
Col·laboradors externs
Hospital Verge de la Cinta- Infermeres de pediatria , Ajuntament de Tortosa,
Preguntes connectores
Per què em faig mal? Com podem evitar els perills? M´he fet mal que faig? Actuem davant d'un perill
Objectius d’Aprenentatge
Conscienciar-se dels perills que hi ha al nostre entorn per tal de poder-los identificar. Reconèixer els perills de l'entorn per tal de poder-los evitar. Saber actuar davant de les conseqüències d'un perill. Familiaritzar-se amb els estris d'àmbit sanitari.