Actua pel clima
Institut Salvador Espriu - Salt
ESO 2n Cicle
Projectes 2n ESO. Espriu 24-25
.

Col.laboradors


Pregunta essencial, repte o servei
Què podem fer per no extingir-nos? Quina versió de futur et creus?
Propòsit del projecte
Que lʼalumnat prengui consicència de lʼimpacte mediambiental de les seves accions
diàries, adquirint una mirada crítica sobre el seu consum per tal de generar canvis
conscients i responsables a nivell individual i comunitari.
Descripció del projecte i de l’obra
El projecte se centra a entendre què és el canvi climàtic i quina relació té amb les accions diàries de l'alumnat per tal que prengui consciència de la importància del consum responsable. A través d'activitats diverses i multinivell, es fa una reflexió crítica sobre diferents temes, per tal de veure que l'emergència climàtica requereix un canvi en diversos sentits. La col·laboració amb entitats municipals reforça l'empoderament individual.
Creació d’obres o productes
Es demana a l'alumnat que dissenyi un cartell reivindicatiu contra el fast fashion a partir del model de consum actual i un vídeo amb allò que ha après a la matèria per tal d'exposar-ho a la comunitat educativa i promoure la cultura de centre sostenible.

Col·laboradors externs
S'ha comptat amb la col·laboració de La Copa, les Cosidores de Salt i les
voluntàries de lʼEspai amb Cor (rober de Càritas). La Copa ha pogut fer el taller i la
visita a la deixalleria gràcies a una subvenció de lʼAjuntament de Salt.
Preguntes connectores
Què saps sobre el canvi climàtic i com et sents ara?
Quins problemes generen els objectes innecessaris?
Consumir ens genera felicitat?
Coneixes el vocabulari del canvi climàtic i el seu significat?
Com ens relacionem amb la natura?
Què és un residu?
Quina relació hi ha entre la desertificació i una hamburguesa?
La moda s'està menjant el món?
Quines alternatives tenim al fast fashion?
- Com transmetem allò que hem après?
Objectius d’Aprenentatge
Analitzar críticament l'impacte de les accions humanes sobre el medi per
promoure actituds responsables.
Comprendre el concepte de canvi climàtic per identificar-ne les causes i
conseqüències.
Aplicar estratègies de reutilització i reducció per elaborar productes amb
criteris sostenibles.
Expressar i argumentar opinions amb dades per influir en l'entorn social
proper.
Reflexió
L'alumnat s'ha mostrat sorprès en diversos moments al llarg de la matèria en veure l'impacte d'accions quotidianes tant en l'àmbit social com mediambiental: per exemple, el fet. de saber que calen 2700 litres d'aigua per confeccionar una samarreta, o saber què cobra una persona de Bangladesh per la samarreta que nosaltres comprem a 29 euros. Són dades xocants que generen interès. L'alumnat, al final del projecte, s'ha adonat que alguns canvis no només són necessaris sinó també relativament fàcils d'aconseguir.