Projecte

QUÈ AMAGUEN ELS ARBRES?

Escola Joan Miró - Canovelles

Primària 1r Cicle

Cristina Ons, Isabel Machuca, Anna Mercader. Nerea Moyano.

.

Share
Etapa/Cicle
Primària 1r Cicle
Àmbits d’acció
Medi Ambient
Tecnologies Maker
Eines manuals
Durada
més de 50 hores

Pregunta essencial, repte o servei

QUÈ AMAGUEN ELS ARBRES?

Propòsit del projecte

El propòsit del projecte, és que l’alumnat descobreixi i comprengui el món vegetal d’una manera
significativa i vivencial. A través de l’exploració de les llavors, les parts de les plantes, la seva classificació, les plantes medicinals i l’observació i el creixement d’un animal com els cucs de seda, volem fomentar la curiositat del món natural dels infants, desenvolupar el pensament científic i promoure el respecte pel medi ambient. L’alumnat ha estat protagonista del seu procés educatiu mitjançant la investigació, l’experimentació i l’observació directa.

Descripció del projecte i de l’obra

Projecte de primer de primària on descobrim què amaguen els arbres. Hem treballat la llavor i el seu cicle, les parts i característiques de les plantes, la seva classificació,les plantes medicinals i l’observació del creixement i canvi d’un animal (els cucs de seda). Mitjançant activitats vivencials, observació i sortides a l'entorn, els infants han après a cuidar i respectar la natura, fomentant la curiositat i el coneixement del món vegetal que els envolta.

Creació d’obres o productes

Criança de cucs, maquetes. Plantació d'arbres.

Preguntes connectores

- La llavor i el creixement de la planta.
- Els tipus de plantes.
- Les parts de la planta.
- Què necessita una planta per viure?
- Els cucs de seda

Objectius d’Aprenentatge

1. Identificar les parts principals d’una planta (arrel, tija, fulles, flor, fruit) i entendre’n la funció
2. Classificar plantes segons criteris senzills, com l’ús (medicinals, ornamentals, aromàtiques...) o
l’hàbitat.
3. Desenvolupar habilitats d’observació i manipulació, mitjançant l’experimentació i l’exploració
directa
4. Fomentar el respecte i la cura per la natura i l’entorn proper.
5. Despertar la curiositat i l’interès pel món natural, afavorint l’actitud investigadora.
6. Saber expressar verbalment el procés del projecte mitjançant exposicions o exhibicions orals
amb l’ajuda de la xarxa de coneixements.

Reflexió

Com a mestre, aquest projecte ha estat una experiència molt enriquidora. He vist com els infants sʼhan meravellat descobrint el món que sʼamaga darrere dʼuna simple llavor o dʼun arbre que hem plantat al pati. A través de la manipulació i lʼobservació directa, han connectat amb la natura de manera significativa, despertant la seva curiositat i fomentant valors com el respecte pel medi ambient. Ha estat molt gratificant acompanyar-los en aquest procés dʼaprenentatge viu i autèntic.