Projecte

DifusAPP

Institut Miquel Martí i Pol - Cornellà de Llobregat

ESO 2n Cicle

a8035143@xtec.cat

.

Descarrega PDF
Share
Etapa/Cicle
ESO 2n Cicle
Àmbits d’acció
Tecnologia i Comunicació
Tecnologies Maker
Tall làser Programació Electrònica
Durada
entre 35 i 50 hores

Pregunta essencial, repte o servei

Podem fer que la tecnologia no sigui només una eina de consum, sinó una eina de creació i transformació ?

Propòsit del projecte

Que l'alumnat investigui problemes reals de l'entorn i desenvolupi aplicacions mòbils funcionals que hi donin resposta, per entendre la tecnologia coma eina de creació i transformació social i no només de consum.

Descripció del projecte

L’alumnat ha desenvolupat materials Maker (cartells, QR, peces de talladora làser, impressió 3D...) pensats per captar l’atenció del públic i explicar de forma clara i visual la missió de l’empresa o projecte social. Però sobretot difondre la seva marca personal. Aquests recursos han estat dissenyats amb criteris d’accessibilitat i impacte visual, i han estat pensats per ser utilitzats tant físicament com digitalment. L'evidència principal de l'alumnat amb el seu desenvolupament DifusApp ha estat elaborar un logotip i materials de difusió fent ús de l'aula FAIG i la talladora làser.

Creació d’obres o productes

L’alumnat desenvoluparà una aplicació mòbil funcional amb App Inventor que resolgui un problema real del seu entorn. Aquesta aplicació no es quedarà només en la seva programació, sinó que es potenciarà la seva difusió a través de materials físics i digitals creats amb eines de l’aula FAIG.

Col·laboradors externs

MSCHOOLS

Preguntes connectores

Quins problemes del nostre entorn necessiten una solució?
Com podem dissenyar una aplicació que ajudi realment a la comunitat?
Què cal tenir en compte perquè una app sigui accessible i usable per tothom?
Com podem difondre la nostra aplicació perquè arribi al màxim de persones possibles?
Què hem après del procés de creació i com podem aplicar-ho a altres situacions?

Objectius d’Aprenentatge

Analitzar necessitats reals del nostre entorn per identificar oportunitats de millora a través de la tecnologia.
Programar i prototipar una aplicació mòbil amb App Inventor per resoldre un repte concret i rellevant.
Crear materials de difusió físics i digitals per comunicar l’app i assegurar-ne l’accessibilitat.
Treballar cooperativament per desenvolupar idees creatives i gestionar el procés de manera responsable.
Reflexionar sobre l’ús crític de la tecnologia per entendre-la com a eina de transformació social.

Reflexió

El grau d’implicació de l’alumnat en el projecte DifusAPP ha estat, en general, molt alt. La majoria dels alumnes han mostrat una actitud proactiva, curiositat i ganes de participar activament en totes les fases del projecte, des de la detecció de necessitats fins al desenvolupament i presentació de les aplicacions. S’han implicat especialment en el treball en equip, l’ideació de solucions i la creació dels prototips, aportant idees creatives i col·laborant de manera responsable amb els companys.