Projecte

Millorem els espais de l’escola

Escola Cristòfor Mestre - Vilafranca del Penedés

Primària 3r Cicle

Equip directiu

.

Share
Etapa/Cicle
Primària 3r Cicle
Àmbits d’acció
Tecnologia i Comunicació
Tecnologies Maker
Tall làser Plòter de tall
Durada
entre 25 i 35 hores

Pregunta essencial, repte o servei

Com podem transformar els espais de l’escola per a tothom?

Propòsit del projecte

Tenim uns espais de l'escola obsolets i amb el creixement de l'escola i diversitat de l'alumnat, hem vist la necessitat de dur a terme canvis per afavorir l'aprenentatge i el benestar de tot l'alumnat de l'escola. El propòsit, per tant, és fer conscient l’alumnat de la importància de la cura dels espais escolars i dissenyar propostes de millora per fer de la zona escolar un espai més acollidor.

Descripció del projecte i de l’obra

L’alumnat fa una observació i anàlisi dels espais actuals arran dels comentaris sorgits de la jornada de portes obertes (fet que va provocar la inquietud per l’estat actual dels espais). A partir de la diagnosi es dissenyen propostes amb dibuixos i plànols en format de vision board que queden recollides a la cartografia del projecte. Tot seguit, es busca els materials i el cost en catàlegs i llocs web per elaborar un pressupost i presentar-lo a la direcció del centre per la seva aprovació.

Creació d’obres o productes

L’alumnat crea rètols dels espais, els dissenya, reorganitza els espais i fa plànols per visualitzar prototips del que es planifica. A més, utilitza la talladora làser per crear els rètols i senyalitzacions d’espais.

Col·laboradors externs

L’equip d’infantil de l’escola ha reunit l’alumnat, ha explicat els nous canvis en l’espai que s’han fet en aquest edifici i les motivacions principals d’aquests.

Així mateix, l’equip directiu ha col·laborat en l’escolta i estudi dels pressupostos dels diferents grups, per a poder aprovar aquells que es poden dur a terme.

Preguntes connectores

Com són els espais de l’escola?
Quines necessitats té el nostre espai?
Com ens imaginem el nostre espai?
Quin cost té la nostra transformació?
Com podem transformar els espais ara que ja tenim l’OK?
Com hem transformat els espais?

Objectius d’Aprenentatge

Analitzar críticament els espais escolars a partir de l’observació i la reflexió compartida per identificar-ne les fortaleses i debilitats.
Identificar les necessitats dels espais escolars i proposar millores concretes a partir de l’anàlisi col·laborativa de dades per afavorir un entorn educatiu més adequat.
Expressar de manera creativa i argumentada propostes de transformació dels espais escolars, mitjançant recursos visuals i representacions gràfiques per comunicar les idees de canvi.
Elaborar un pressupost bàsic per a la transformació dels espais, integrant la recerca de materials i la gestió responsable dels recursos.
Organitzar-se en equips per portar a terme les propostes de millora dels espais escolars de manera col·laborativa i eficient.
Reflexionar sobre el procés de transformació dels espais escolars i el treball en equip per valorar-ne l’impacte i els aprenentatges adquirits.

Reflexió

”Ha sigut molt interessant intentar millorar l’escola que tant ens estimem” (B.B). “M’ha agradat molt aprendre a fer servir fulls de càlcul” (G.S). “Amb aquest projecte hem aconseguit deixar una empremta a l’escola ara que ja marxem cap a l’institut” (E.F). “