Projecte

Què passa al carrer?

Institut Les Marines - Castelldefels

ESO 1r Cicle

a8040539@xtec.cat

.

Col.laboradors

Share
Etapa/Cicle
ESO 1r Cicle
Àmbits d’acció
Medi Ambient Tecnologia i Comunicació Drets humans i equitat Pau i Democràcia
Tecnologies Maker
Audiovisual
Durada
entre 10 i 25 hores

Pregunta essencial, repte o servei

Fins a quin punt les decisions i accions del present condicionen el nostre futur?

Propòsit del projecte

Que l’alumnat interpreti que el present és producte del passat, per comprendre que el futur és fruit de les decisions i accions actuals i que valorin críticament la presa de decisions i problemes socials rellevants que ells senten que els afecten.

Descripció del projecte i de l’obra

El projecte consisteix en crear un telenotícies ambientat en el passat (edat moderna) o en el futur, diferenciar i escriure diferents textos periodístics (notícies, reportatges, entrevistes, cròniques), tant en castellà com en català, gravar amb croma i editar els videos. Finalment han de reflexionar sobre quins aconteixements del passat han pogut influir en el present i quines accions del present poden afectar al nostre futur.

Creació d’obres o productes

Cada grup ha de crear el seu telenotícies que tractarà un tema social rellevant escollit pel grup, contextualitzat en l’edat moderna (Renaixement, Barroc, Il·lustració) o el futur, escriuen els continguts i el guió del programa, fan les gravacions amb croma i editen el vídeo.

Col·laboradors externs

Xerrada amb un periodista de La Xarxa: ens ha ajudat a entendre el funcionament real d’un telenotícies i els elements clau del llenguatge periodístic. Ens ha assessorat sobre com fer entrevistes, redactar notícies i parlar davant la càmera.

Preguntes connectores

-Què està passant al present?
-Què és un telenotícies?
-Quins aconteixements de l'edat moderna són més importants?/ Quins aconteixements poden passar al futur tenint en compte el present?
-Com era la societat als segles XVI, XVII i XVIII? Com serà la societat al futur?
-Com es fa una notícia? Un reportatge? Una entrevista? Una crònica?
-Com es fa un guió per un telenotícies?
-Com funciona el telepronter?
-Com es grava amb una càmera de video amb croma? Com es prepara el plató? Com es prepara la il·luminació?
-Com s'edita?

Objectius d’Aprenentatge

-Interpretar que el present és producte del passat per comprendre que el futur depèn de les accions actuals, amb la finalitat de fomentar una mirada crítica.
-Produir textos orals i escrits periodístics, sabent aplicar convencions pròpies, per comunicar amb claredat.
-Analitzar els canvis socials i culturals de l’edat moderna, sabent identificar-ne els elements estètics i ideològics, amb la finalitat d’establir connexions entre contextos històrics i problemàtiques actuals.
-Esquematitzar i organitzar la informació de forma coherent, sabent identificar idees principals i secundàries, amb la finalitat d’elaborar discursos ben estructurats i argumentats.
-Distingir les característiques dels diferents gèneres audiovisuals, sabent aplicar tècniques de guionatge i posada en escena, amb la finalitat de crear un producte comunicatiu amb sentit i impacte social.
-Utilitzar recursos tècnics del llenguatge audiovisual, sabent fer ús del croma, la il·luminació, el so i el muntatge, amb la finalitat de realitzar una peça audiovisual de qualitat per transmetre un missatge de manera efectiva.

Reflexió

Aquest projecte remou en el nostre alumnat reflexions profundes sobre la societat que ens envolta, explorant i generant debat sobre l'impacte de les nostres accions en el futur. Gràcies a aquest projecte hem pogut entendre millor l’alumnat i hem pogut empatitzar amb ells i elles, entenent les seves inquietuds i neguits. Aida: "M’he divertit aprenent com funciona la càmera i com es grava i edita amb una pantalla verda." Julieta: "M’ha agradat imaginar el futur."