Projecte

Movem-nos de 9

Institut de Santa Coloma de Gramenet - Santa Coloma de Gramenet

ESO 2n Cicle

institut9@institut9.cat

.

Descarrega PDF
Share
Etapa/Cicle
ESO 2n Cicle
Àmbits d’acció
Tecnologia i Comunicació Salut i Benestar
Tecnologies Maker
Tall làser Impressió 3D Eines manuals
Durada
entre 25 i 35 hores

Pregunta essencial, repte o servei

Com podem contribuir a millorar la salut física i mental dels adolescents a la nostra ciutat?

Propòsit del projecte

A partir de l'observació de l'entorn i de les mancances d'espais inclusius per a joves a la ciutat, es vol dissenyar un parc inclusiu i actiu per a adolescents, adaptat a la diversitat funcional, amb l’objectiu de fomentar la socialització i reduir el sedentarisme. Es pretén crear consciència de participació ciutadana al seu municipi, així com d'implicació en la recerca de solucions a les seves problemàtiques.

Descripció del projecte

El projecte busca dissenyar i crear un espai de trobada destinat als adolescents de la nostra ciutat, integrant als i les joves amb diversitat funcional. L’alumnat ha de decidir la ubicació de l’espai, proposar un equipament atractiu del parc, elaborar els plànols i una memòria tècnica i construir un prototip a escala per fer arribar la proposta a la Regidoria de Ciutat Educadora i Equipaments Municipals de l’Ajuntament.

Creació d’obres o productes

L’alumne dissenya a escala una maqueta d’una atracció escollida pel grup, i també les instruccions (text, i plànols) de com construir la maqueta. Per fer-ho, l’alumne estudia el mecanisme de funcionament de diferents maquetes, i realitza tasques per afiançar els sabers de les escales.

Preguntes connectores

Hi ha a la teva ciutat espais d'esbarjo per als joves?
Tots els joves de la ciutat poden gaudir d'aquests espais, o hi ha algun col·lectiu que no pot?
Com t'imagines aquests tipus d'espais, de forma que tothom en pugiui gaudir?
Quines infraestructures t'imagines que pot haver-hi?

Objectius d’Aprenentatge

Dissenyar un parc inclusiu i accessible per a adolescents i persones amb diversitat funcional, tenint en compte les seves necessitats específiques per fomentar la socialització i l’activitat física.
Identificar i analitzar espais urbans a la ciutat que puguin acollir aquest parc, valorant factors com la ubicació, l’accessibilitat, i la proximitat als centres d’educació o zones amb alta densitat d’adolescents.
Promoure hàbits saludables entre els adolescents, dissenyant activitats i espais que ajudin a combatre el sedentarisme i l’addicció a les pantalles, oferint alternatives actives i recreatives a la comunitat jove.

Reflexió

Un alumne comenta que "m’engrescat molt amb la idea de ser part activa de la millora de la vida dels adolescents de la seva ciutat. La part més motivadora ha sigut la construcció del prototip de la meva atracció.". D'altra banda, una professora destaca que "el desenvolupament d’aquest projecte ha afavorit la comunicació entre els integrants dels grups dels participants, facilitant-ne així el treball en equip i la col·laboració entre iguals".