Com puc mesurar la meva felcitat?
Escola La Lió - Premià de Mar
Contacte: a8043371@xtec.cat
Com podem expressar la felicitat?
Descripció del projecte i de l’obra
El projecte neix de la reflexió respecte a la felicitat dels nostres avis/es i mares i pares comparada amb la nostra. D’aquí van sorgir preguntes com: eren més feliços abans o ara? Per poder saber si som feliços hem de conèixer, sentir i definir què és la felicitat. Hem avançat en l’alfabetització emocional de l’alumnat i hem aprofundit en quines són les coses (materials i no materials) que ens l’aporten… El nostre producte final recull d’una manera interdisciplinària la manera en com podem connectar i expressar aquesta emoció.
Reflexió
Identificar el que sentim i poder-ho expressar en una situació de comunicació positiva i responsabilitat emocional, millora la cohesió del grup, ajuda en la prevenció dels conflictes i estableix un clima de treball que afavoreix l’aprenentatge individual i col·lectiu. Al llarg del projecte hem pogut observar com l’alumnat es coneix millor a sí mateix i a les altres persones, despertant i desenvolupant l’empatia. Mestres de cicle mitjà
Recursos i materials
Productes vinculats
Logo Escola
Propòsit del projecte
Millorar l'autoconeixement i dotar d'eines de regulació emocional a l'alumnat. Que l'alumnat s'obri a dur a terme activitats a les quals normalment no està tan acostumat, que s'atreveixin a provar i que millorin l'empatia.
Col·laboradors externs
Preguntes connectores
Què és la felicitat? Quines coses ens fan felices i feliços? Com podem expressar i connectar amb la felicitat?
Objectius d’Aprenentatge
Utilitzar l'ordinador i les tauletes de forma cooperativa per fer cerca d'informació i imatges relacionades amb les emocions per tal de crear una presentació digital. Crear una presentació digital que sigui el fruit de les reflexions i les decisions preses com a grup en forma de decàleg de la felicitat i poder-la exposar a la resta de la classe. Reconèixer les pròpies emocions i les dels altres, desenvolupant empatia i l'alfabetització emocional de tot l'alumnat per tal d'afavorir el clima de treball i millorar les relacions i el benestar de tots els nens i nenes. Reflexionar sobre el passat i el present, les circumstàncies que van lligades, que siguin contínues o diferents al llarg del temps. a partir de situacions i experiències properes a l'alumnat i valorar com l'impacte del pas del temps pot fer variar com percebem el present i imaginem el futur. Reconèixer la diversitat lingüística a través de diverses fonts, com una font de riquesa i amb la intenció d'eliminar qualsevol idea preconcebuda sobre l'origen de les persones. Crear i utilitzar bases d'orientació per a la producció oral de diversos textos, ja siguin en forma de representació, joc o concurs de definicions i que ajudin a l'alumnat a desenvolupar la seva fluidesa oral, domini del lèxic i coneixement sobre l'alfabetització emocional. Utilitzar bases d'orientació per crear textos multimodals sobre les emocion: poesies, acròstics, contes de valors... per tal de connectar amb les emocions des de diverses vessants i utilitzar totes les estratègies individuals i col·lectives possibles a l'hora d'elaborar una producció escrita coherent, cohesionada i completa. Alhora poder observar i llegir les produccions dels altres i coavaluarles per tal d'enriquir i complementar els propis coneixements amb els dels iguals i per reconèixer i corregir també les errades pròpies i dels altres de forma constructiva. Augmentar el coneixement sobre un mateix i sobre el seu entorn proper, amb responsabilitat moral i afectiva intrapersonal i interpersonal per millorar la seva autonomia i la forma en la qual estableixen relacions, límits i entomen el conflicte com a part necessària de les relacions socials. Adoptar també una actitud oberta d'escolta iinterès pel benestar no només individual sinó també col·lectiu.