Projecte

Egipte i conservació del patrimoni

Escola Miquel Utrillo - Sitges

Contacte: Escola Miquel Utrillo escola escolamiquelutrillo@escolamiquelutrillo.cat

Share
Etapa/Cicle
Primària 2n Cicle
Desafiaments
Justícia Global
Tecnologies Maker
Plòter de tall
Durada
més de 50 hores

Quina és la importància de la conservació del patrimoni?

Descripció del projecte i de l’obra

Aquest projecte sorgeix dels interessos de l’alumnat pel món egipci. A partir del plantejament de la pregunta connectora "Què hi fa un temple egipci a Madrid?" els i les alumnes han d'anar resolent reptes per tal de conèixer l'Antic Egipte i el seu patrimoni. La segona part del projecte, està enfocada a parlar del patrimoni sitgetà i a organitzar una campanya de recuperació d'algun element patrimonial que sigui significatiu per a l'alumnat de quart.

Reflexió

"L'alumnat s'ha implicat molt activament en la recuperació de l'Hort de Can Falç i és capaç d'explicar amb les seves paraules la importància de conservar el patrimoni" (mestres de quart). " Aquest projecte i la vostra iniciativa és molt potent i necessària pel poble de Sitges. Ens ha d'escoltar l'Alcaldessa!" (Carmen Gasulla, Regidora d'Urbanisme). " És molt enriquidor veure com el meu fill ha comprès que les idees dels infants són escoltades i pooden transformar el món" (mare de quart)

Recursos i materials

Productes vinculats

Logo Escola

Propòsit del projecte

Aquest projecte pretén que l'alumnat reflexioni sobre la importancia de la conservació del patrimoni partint del coneixement de l'Antic Egipte. A més a més, organitzar una campanya de recuperació d'un element del patrimoni sitgetà, els farà encara més conscients de la cura i l'estima de l'entorn.

Col·laboradors externs

Beli Artigas (historiadora de l'art i experta en patrimoni) Carmen Gasulla (Regidora d'Urbanisme,Acció ambiental i Transició ecològica a l'Ajuntament de Sitges) Roger Serra (arquitecte)

Preguntes connectores

Què hi fa un temple egipci a Madrid? Què és el patrimoni i què podem fer per conservar-lo?

Objectius d’Aprenentatge

Situar Egipte en un mapa i en la línia del temps. Conèixer les diferents etapes de la història. Interpretar, descobrir i imaginar com era la vida i la societat a l’Antic Egipte. Representar, construir i comparar figures de dues i tres dimensions i classificar-les segons les seves propietats. Ser capaç de mostrar una opinió crítica sobre la importància de la protecció patrimoni cultural mitjançant textos argumentatius. Proposar accions per a la conservació i millora del patrimoni sitgetà. Conèixer l'escala en els plànols. Fer ús dels diferents recursos de l'escola per elaborar una campanya de difusió. Elaborar les tasques grupals mitjançant rols cooperatius.