Volem vida a la bassa
Escola Sant Llàtzer - Tortosa
Contacte: e3008389@xtec.cat - 977443546
Com podem afavorir la vida al Parc Teodor González?
Descripció del projecte i de l’obra
Tot comença en una sortida per Tortosa per diferents llocs emblemàtics. En arribar al parc Teodor González, s'adonen que està poc cuidat, en especial la bassa. A partir d'aquí, ens proposem fer diverses sortides per determinar quins elements afavoreixen la vida al parc i quins no. En aquest punt, generem hipòtesis i investiguem per extreure'n les conclusions. I és en aquest moment quan apareix la pregunta essencial i amb la col·laboració del GEPEC elaborem un estudi per naturalitzar la bassa. Finalment, fem difusió i reivindiquem a través de l'art que "Volem vida a la bassa".
Reflexió
Aquest projecte ha generat un doble impacte, per una banda, els infants han modificat la seva mirada envers l'entorn natural proper i per l'altra vol millorar la bassa del parc. (docent) Estem orgullosos de l'escola per fomentar un aprenentatge autèntic, aquell que es grava al cor, que els fa millors persones i els empodera per ser més crítics i millorar la seva ciutat. Visca l'Aliança, visca els infants i visca l'escola Sant Llàtzer! (mare i mestra de l'escola).
Recursos i materials
Productes vinculats
Logo Escola
LogoSociComunitari
Propòsit del projecte
Prendre consciència que la preservació de la biodiversitat depèn de tots i que prendre consciència del que ens envolta ens empodera per a respectar-ho i cuidar-ho.
Col·laboradors externs
GEPEC Terres de l'Ebre
Preguntes connectores
- Què és el turisme? - Què entenem per biodiversitat? - Com podem comprovar l'estat del parc? - Quins són els perills del parc? - Com podem aconseguir més vida a la bassa que hi ha al parc? - Com podem mostrar a tota la comunitat la nostra Aliança? - Com ha anat la reivindicació? - Què he après? Com podem continuar aprenent? - I ara què? Natros...què podem fer?
Objectius d’Aprenentatge
-Desenvolupar l’estima de l’entorn, a partir de la identificació I expressió de les emocions i vivències propis i reconeixent i valorant els dels altres, amb la finalitat d’assolir una actitud de respecte envers un mateix, els altres i la natura. -Plantejar-se preguntes sobre el món, aplicant les diferents formes de raonament i mètodes del pensament científic, per interpretar fets i fenòmens del medi natural. - Participar activament en el treball en grup i assumir les responsabilitats individuals assignades per donar resposta als reptes plantejats donant solucions creatives. - Produir textos escrits amb coherència, claredat i registre adequats per expressar idees, sentiments, emocions i conceptes i construir coneixement. -Analitzar críticament les causes i conseqüències de la intervenció humana a l’entorn per tal de promoure la capacitat d'afrontar els problemes i aportar solucions creatives amb un possible impacte real. - Planificar, dissenyar i difondre creacions culturals i artístiques col·laboratives i reivindicatives, assumint diferents rols, per desenvolupar la creativitat i posar en valor el procés d'aprenentatge. - Produir textos orals amb coherència, claredat i registre adequats per donar a conèixer els aprenentatges realitzats i manifestar les idees i emocions vinculades a la solució plantejada. - Prendre consciència del propi procés d'aprenentatge per identificar què i com aprenem i entendre com podem continuar avançant.