Quina aigua bevem?
Escola José Echegaray - Martorell
Primària 2n Cicle
csantos9@xtec.cat
.

Col.laboradors


Pregunta essencial, repte o servei
Podem beure l’aigua del riu?
Propòsit del projecte
Conèixer el cicle natural de l'aigua mitjançant el mètode científic per ser crítics amb la situació actual d'aquest recurs i actuar de manera sostenible.
Descripció del projecte i de l’obra
L'alumnat observa que l’aigua del riu està bruta. Descoberta dels filtres naturals de depuració de l'aigua. L'alumnat generen hipòtesis sobre maneres de filtrar l'aigua. Es segueix el mètode científic per comprovar aquestes hipòtesis construint filtres amb ampolles reciclades, una gasa, carbó actiu, sorra i pedres de diferents mides. Recullen les dades obtingudes de l'observació i experimentació.


Col·laboradors externs
Institut de Ciència de Materials de Barcelona ; Centre de Recursos Pedagògics (CRP) - Congrés de Ciències.
Preguntes connectores
Està neta l'aigua del riu Anoia? ;
Hi ha alguna manera de netejar-la? ;
Què és "la filtració"? ;
Per què utilitzar sorra i pedres de diferents mides filtra l'aigua i la neteja? ;
Quines propietats té el carbó actiu? ;
Què vol dir aigua potable? ;
Quina problemàtica hi ha amb l'aigua potable al món? ;
Per què pot servir el filtre que crearem?
Objectius d’Aprenentatge
Comprendre el cicle de l'aigua. ;
Crear un filtre casolà que simuli el procés de filtratge que fa l'aigua a la natura. ;
Ser conscients de la importància de l'aigua com a recurs imprescindible per a la vida al planeta. ;
Apreciar i cuidar l'entorn proper.
Reflexió
Alumnat: "Amb aquest projecte hem pogut entendre la importància de no malbaratar ni contaminar l’aigua i de garantir que tothom hi tingui accés. Ara som conscients de la situació preocupant d'aquest recurs a Catalunya i hem après que està a les nostres mans CUIDAR EL NOSTRE PLANETA".