Projecte

La Democràcia

Escola Marta Mata - Girona

Contacte: faig@escolamartamatagirona.net

Share
Etapa/Cicle
Primària 3r Cicle
Desafiaments
Medi Ambient
Tecnologies Maker
Audiovisual
Durada
entre 25 i 35 hores

De quina manera ens hem d'organitzar per tal d'aconseguir que es prenguin bones decisions? Qui ho ha de decidir?

Descripció del projecte i de l’obra

Fem el llançament fent aparèixer a l'aula diferents mestres que feien intervencions seguint un rol més autoritari, democràtic o anàrquic. Llavors l'alumnat va explicar com es va sentir i va dir en quin tipus de societat li agradaria més viure. Per tal de conèixer més sobre el tema, per grups van defensar un model de viure amb punts a favor i en contra. Quan s'arriba a la conclusió que volem que ens escoltin, es posa sobre la taula que a l'escola l'alumnat no té gaire veu. I aquí és on va començar-se a construir el projecte de delegats que ara ja és una realitat a la nostra escola.

Reflexió

El llançament del projecte va permetre veure a l'alumnat una realitat que sovint "se sap" (la teoria està clara, però quan la vius és comprèn d'una manera diferent). L'alumnat es va mostrar molt entusiasmat amb la idea de poder tenir veu i vot en les activitats de centre. És una manera de motivar-los a pensar, a donar idees, a valorar el que es fa... per tal de millorar any a any tenint en compte la seva manera de veure-ho. una realitat a la nostra escola.

Recursos i materials

Productes vinculats

Logo Escola

LogoSociComunitari

Propòsit del projecte

El propòsit era fer veure a l'alumnat la realitat que hi ha darrera d'una forma d'organització política. La teoria tothom, més o menys, se la sap, però quan s'aplica, la cosa canvia. La gran majoria de nenes i nens es van sentir ofesos, tristos, atemorits... quan el mestre autoritari els va manar utilitzant la por com a forma de control. Això va obrir un debat de com ens agradaria fer-ho i d'aquí poder fer el salt cap a la construcció d'un model de delegats i delegades a l'escola que tingui en compte tot això que s'ha après i que permeti a l'alumnat prendre decisions d'escola.

Col·laboradors externs

En aquest cas, els col·laboradors externs va ser el mateix Ajuntament de Girona, el regidor d'educació i esports, l'Adam Bertran, ens va fer una xerrada de com es prenen les decisions a la nostra ciutat. No va ser ben bé un col·laborador extern, però ens va ajudar a saber organitzar-nos i a donar-nos idees de com ho podríem fer a la nostra escola.

Preguntes connectores

Tots els països s'organitzen igual? Quines diferents formes d'organització i presa de decisions existeixen? Quina us sembla la més adequada per a la nostra escola? Com podem aplicar-ho al nostre centre?

Objectius d’Aprenentatge

Ser capaç d'utilitzar recursos digitals per a buscar informació, comunicar-se i treballar en xarxa. Ser capaç de fer preguntes per buscar millores d'organització a l'escola. Fer propostes per idear un projecte que doni resposta a les necessitats de l'escola utilitzant eines digitals. Conéixer els drets i deures dels infants per tal de ser conscients de quins aspectes han de canviar en la seva manera de fer i pensar. Interactuar amb els altres adoptant conductes cíviques i democràtiques. Produir textos orals amb preparació prèvia i suports audiovisuals.