Per què els tractors tallen l’AP7?
Institut Escola el Temple - Tortosa
Contacte: ietemple@xtec.cat
Per què hi ha tractors que tallen l'AP7?
Descripció del projecte i de l’obra
A partir de vivenciar les manifestacions dels pagesos tallant l'AP-7 l'alumnat es pregunta que està passant amb aquest sector. Es plantegen com poden ajudar per reivindicar i sobretot per conscienciar que és un problema que afecta a tota la societat. Partint d’aquest punt, hem comprès la importància d’una economia sostenible, quins són els productes de temporada i què implica no consumir productes de proximitat. Cada grup de treball ha proposat un producte: un joc de taula de conscienciació, un mercat amb productes de proximitat, un stopmotion per una campanya, ...
Reflexió
"M'ha agradat molt poder entrevistar dos pagesos i poder veure de primera mà quines són les problemàtiques reals. Intentar donar solucions amb les diferents propostes que hem dut a terme." Alumne de 1r d'ESO "Comptar amb la col·laboració d'agents externs i poder treballar en conjunt en benefici d'un bé comú resulta molt edificant tant per als alumnes com per als docents”. Docent
Recursos i materials
Productes vinculats
Logo Escola
Propòsit del projecte
L’objectiu ha estat la comprensió dels principals problemes a què la pagesia s’afronta en el seu dia a dia i com ho podem vincular al nostre entorn per actuar en les nostres decisions del dia a dia en conseqüència.
Col·laboradors externs
Unió de pagesos Enllaç de l'Ebre
Preguntes connectores
I els afectats, què diuen? Entrevista a un agricultor Why are farmers protesting? Què trobaríem en un mercat d’Alexandria, Atenes, Roma o Tarraco? I si mengem d’aquí què menjaríem? Car o barat?
Objectius d’Aprenentatge
- Reconèixer diferents perspectives sobre qüestions globals específiques. - Conèixer l’estructura i les característiques principals del text instructiu i escriure’n un a partir de models. - Valorar la importància dels hàbits i producció sostenible. - Recollir i organitzar dades en situacions contextualitzades. - Aprendre i comparar les cultures mediterrànies de l’antiguitat amb l’actualitat per entendre com ha evolucionat el model econòmic i social.