Què passaria on vivim si desaparegués el nostre riu?
Descripció del projecte i de l’obra
A la comunitat de mitjans investiguem sobre l’aigua (primer de primària), el riu (segon) i els arrossars (tercer) per poder, així, conèixer el nostre Delta de l’Ebre. En el projecte "El Riu Ebre" ens preguntem d’on venen els rius, on van a parar i la importància que tenen per als territoris per, finalment, elaborar una maqueta de com és el nostre entorn amb el riu Ebre i, com seria sense ell. També farem difusió de la importància que tenen els sediments per a la seua conservació entre la comunitat educativa.
Reflexió
" He après que sense el riu no podria viure en l'entorn en el que visc." Alumne de segon. " Hem conegut tota la vida que gira al voltant del riu i ens hem adonat de la problemàtica que passaria al riu si no baixés aigua." Alumna de segon. " Conèixer les problemàtiques actuals que té el riu Ebre ens ha fet pensar en els avantatges i inconvenients de la intervenció humana a l’entorn. També ens ha ajudat a ser conscients que tenim un territori molt sensible i amenaçat." Mestra de segon.
Recursos i materials
Productes vinculats
Logo Escola
LogoSociComunitari
Propòsit del projecte
Conèixer la importància que té el riu Ebre en el nostre territori a nivell econòmic, cultural, social, natural i analitzar les problemàtiques en què es troba actualment.
Col·laboradors externs
-Associació Sediments -Camp d'Aprenentatge del Delta de l'Ebre
Preguntes connectores
-Com es forma un delta? -D’on arriba l’aigua del riu i per quins pobles passa? -Quins animals viuen al riu? Quina vegetació ens trobem pel costat? -Per què no arriben prou sediments al Delta? -Quins avantatges i inconvenients té viure al costat d’un riu?
Objectius d’Aprenentatge
- Descobrir el medi natural proper per tal de reconèixer el valor del patrimoni natural i emprendre accions per a un ús responsable, la seva conservació i millora. - Plantejar-se preguntes sobre l’entorn aplicant les formes del raonament i mètodes del pensament científic per prendre decisions creatives i decidir actuacions ètiques i socialment sostenibles. - Analitzar críticament les causes i conseqüències que els humans fan de l’explotació del riu per tal d’aportar solucions i posar en pràctica hàbits de consum responsable i sostenible. - Seleccionar i utilitzar dispositius i recursos digitals per tal de buscar informació i comunicar-se amb els agents externs de l’entorn. - Reconèixer les matemàtiques durant el projecte i interrelacionar conceptes per interpretar coneixements i resoldre nous reptes. - Expressar idees i coneixements sobre el que han après, a través de diferents llenguatges artístics i produccions orals i escrites i compartir-ho amb la resta de la comunitat educativa per crear consciència de la problemàtica del riu. - Preparar-se exposicions orals en grup amb la finalitat d’informar i transferir els aprenentatges i amb la intenció de incidir sobre la problemàtica social treballada.