Projecte

ARTIVISME

Institut Matadepera - Matadepera

Contacte: barbara.bedmar@institutmatadepera.cat, gloria.puig@institutmatadepera.cat

Share
Etapa/Cicle
ESO 2n Cicle
Desafiaments
Medi Ambient Justícia Global
Tecnologies Maker
Eines manuals
Durada
entre 10 i 25 hores

Com l'art ens ajuda a prendre consciència de la crisi de l'aigua?

Descripció del projecte i de l’obra

A través de l'art, l'alumnat denuncia la crisi de l'aigua al nostre planeta. Identifica i analitza la situació de l'aigua actualment i pensa en com l'art pot ajudar a prendre consciència a la societat.

Reflexió

Docent: "Hem aconseguit que l'alumnat s'impliqui activament en les problemàtiques de l'aigua, participi en els experiments i raoni al respecte d'aquests"

Recursos i materials

Productes vinculats

Logo Escola

Propòsit del projecte

Donar espai per reflexionar sobre la importància de l'aigua com a recurs natural vital. Prendre consciència de la sobreexplotació d'aquesta, de la intervenció de l'ésser humà en el seu cicle i de la limitació a curt i llarg termini. Ajudar-nos de l'art per denunciar la crisi de l'aigua, fent ARTIVISME.

Preguntes connectores

1. Què és l'artivisme? 2. Com podem encaminar-ho en un projecte? 3. Relacionem l'artivisme amb la crisi ambiental?

Objectius d’Aprenentatge

1. Descobrir les manifestacions artístiques contemporànies identificant (valors estilístics/context) la seva funció i finalitat mitjançant la cerca d’informació, com a referència en les seves creacions. 2. Explorar tècniques, mitjans i recursos dels llenguatges artístics, a través de l’experimentació i la recerca, per aplicar-los en el disseny i la realització d’un projecte artístic en funció dels requeriments i la intenció (funció) del missatge. 3. Realitzar projectes col·lectius, a partir de situacions i establint connexions amb la realitat propera, amb implicació i compromís, per comunicar, reflexionar i resoldre problemes. Compartir idees i imaginari, amb altres camps del coneixement, en l’elaboració de projectes artístics interdisciplinaris i col·laboratius. 4. Prendre consciència de la crisi climàtica interpretant com afecta aquesta al cicle de l’aigua a escala global i local. 5. Identificar situacions problemàtiques relacionades amb la crisi de l'aigua i fer propostes de possibles solucions