Projecte

EL CLUB DELS PEREGRINS VALENTS

Escola La Lió - Premià de Mar

Contacte: Equip d'Educació Infantil

Share
Etapa/Cicle
Infantil
Desafiaments
Pau i Democràcia
Tecnologies Maker
Eines manuals
Durada
entre 10 i 25 hores

Com puc dir NO sense fer servir la paraula NO?

Descripció del projecte i de l’obra

Per donar resposta a la resolució positiva dels conflictes que tenen com a grup, l’alumnat funda el club dels Peregrins Valents. Per fer-ho, reflexionen sobre el que els agrada i el que no, i sobre el respecte a la paraula NO. A més pensen i escullen les normes per formar part del club, consensuen i creen el logo i estampen samarretes i polseres identificatives, així com l'himne.

Reflexió

"El que més m’ha agradat ha estat crear un club amb el logo per poder fer les polseres i la samarreta”. “He après a dir que no i, per tant, soc valenta”. “He après a estampar samarretes”. “He après a no pegar, no empentar, a compartir, a jugar junts… fent les normes de la classe”. Infants d’I5

Recursos i materials

Productes vinculats

Logo Escola

Propòsit del projecte

La millora de la convivència a l'aula i la presa de consciència de les accions pròpies en els altres.

Col·laboradors externs

Gravats Artigas i el Senyor Antonio, antic gravador de la Fàbrica La Lió, ens han ajudat a crear la nostra samarreta estampada amb el nostre logo.

Preguntes connectores

Què vol dir SÍ i que vol dir NO? Què m'agrada i què no m'agrada? S'ha de ser valent per dir que no? Com podem fer realitat el nostre producte final?

Objectius d’Aprenentatge

Desenvolupar habilitats de resolució de conflictes i respecte mutu a través de la creació del nostre club de peregrins valents i amb l'elaboració del decàleg per a la millora de la convivència: Participar activament en jocs de rol, dramatitzacions i altres activitats que fomentin l'expressió verbal i no verbal de les emocions. Aprendre vocabulari específic per identificar i descriure emocions, així com tècniques per expressar-les de manera adequada i efectiva. Afavorir una millor comprensió d'un mateix i dels altres, millorant les habilitats comunicatives i la convivència a l'aula.