Projecte

El món al Salvador Sunyer i Aimeric

Institut Salvador Sunyer i Aimeric - Salt

Contacte: b7008407@xtec.cat

Share
Etapa/Cicle
ESO 1r Cicle
Desafiaments
Justícia Global Pau i Democràcia
Tecnologies Maker
Eines manuals
Durada
entre 25 i 35 hores

Com podríem millorar la convivència a l'institut, coneixent qui ens envolta?

Descripció del projecte i de l’obra

En el primer curs de l’ESO els alumnes arriben nous al centre i no coneixen la realitat del mateix ni als seus companys, i això pot portar problemes de convivència. Ens proposem millorar aquesta convivència, millorant la coneixença de les persones que ens envolten, fent recerca sobre les diferents nacionalitats d’origen dels alumnes i docents del centre. A partir d'aquí, els alumnes podran portar aquests coneixements a la resta de la comunitat educativa, amb una "Fira de les Nacionalitats", a on cada grup d'investigació podrà exposar la seva investigació en els formats que hagin triat.

Reflexió

Els alumnes han pogut investigar sobre les seves famílies i arrels, cosa que les ha resultat molt interessant, trobant dades que no coneixien dels seus avantpassats (una projectista). M’ho he passat molt bé, sobretot quan les nostres profes ens van ensenyar com podria ser la “Fira de les Nacionalitats”, dient on havien nascut, d’on era la seva família, etc. (una alumna). M’ha agradat molt veure com s’havien esforçat molt els alumnes de 1r, per preparar la “Fira de les Nacionalitats” (un alumne de 4t).

Recursos i materials

Productes vinculats

Logo Escola

Propòsit del projecte

Cada aprenent troba el seu lloc i la seva veu des del sentiment de pertinença al grup (equitat). L’aprenent connecta les seves experiències i idees prèvies amb la nova situació d’aprenentatge (significativitat). L’aprenentatge té sentit perquè els aprenents donen resposta a situacions o problemes socialment rellevants (impacte social). La pregunta essencial, condueix a mobilitzar els sabers de forma integrada (enfocament globalitzat). La reflexió la metacognició estan presents en tot el procés (autoregulació). Les aprenents s’impliquen a través d’un procés d’investigació (indagació).

Preguntes connectores

- Sabem d’on venim nosaltres? - Podríem aprendre sobre les principals característiques d’un país que no és el nostre de procedència? - Com donem a conèixer les nostres investigacions? - Com fem l’exposició pública?

Objectius d’Aprenentatge

* Objectius: - Elaborar i comunicar els coneixements adquirits mitjançant recursos expressius que incorporin diferents llenguatges i formats. - Reflexionar sobre els elements culturals que han conformat les diferents identitats de l’entorn. - Identificar les diferents llengües de l'entorn i les seves variants dialectals. - Descriure i valorar la pluralitat lingüística de l'entorn com a font de riquesa cultural. - Expressar oralment textos breus, senzills, estructurats, comprensibles i adequats a la situació comunicativa. - Comunicar idees i emocions, amb creativitat i sensibilitat. * Fites: - Conèixer les nostres arrels familiars. - Conèixer la geografia d’un país. - Conèixer la cultura i tradicions d’un país. - Conèixer la llengua d’un país. - Conèixer la gastronomia d’una país. - Preparar una exposició pública. - Fer una exposició pública a una part de la comunitat educativa (als alumnes de 4t d’ESO)