Podem inventar una joguina?
Descripció del projecte i de l’obra
El projecte s’inicia després de Nadal, observant anuncis i catàlegs de joguines i reflexionant sobre l’enfocament que es dona a aquests productes. A partir d’aquesta reflexió, l’alumnat pren consciència que les joguines no tenen gènere. A través de la descoberta dels materials i mecanismes que conformen les joguines, es motiva l'alumnat a dissenyar-ne una: S'aprèn a fer anar el Lego Wedo, seguint les instruccions per construir un robot, i posteriorment es familiaritzen amb la Microbit i la seva programació bàsica. Amb aquest bagatge, cada equip cooperatiu dissenya i crea la seva joguina.
Reflexió
Alumna: “M’ha agradat molt fer un robot amb el meu grup i m’ha costat molt però, al final, hem aconseguit fer-lo i fer-lo anar”. Mestra: “És molt engrescador veure com d’una idea inicial, l’equip acaba veient possible la creació de la seva joguina”.
Recursos i materials
Productes vinculats
Logo Escola
Propòsit del projecte
Fer una anàlisi crítica de les joguines que ens permeti veure el biaix de gènere que tenen, el consumisme associat als regals de Nadal i el goig de crear un mateix les pròpies joguines.
Col·laboradors externs
Guixot de 8
Preguntes connectores
Com estan fetes les joguines? Com funcionen? Hi ha joguines de nens i de nenes? Com podem fer que totes les joguines siguin tant de nens com de nenes?
Objectius d’Aprenentatge
Prendre consciència que les joguines no tenen gènere i reflexionar sobre els estereotips associats als productes infantils. Identificar i experimentar amb els materials que componen diverses joguines, analitzant-ne les característiques i funcionament. Comprendre el funcionament de joguines a través de la descoberta dels mecanismes i tecnologies que utilitzen. Dissenyar i crear joguines innovadores a partir de la imaginació, integrant la robòtica amb Lego Wedo i la programació bàsica amb Microbit per fer-les funcionar.