Projecte

Escola de Narradors Digitals

Institut Salvador Sunyer i Aimeric - Salt

Contacte: b7008407@xtec.cat

Share
Etapa/Cicle
ESO 1r Cicle
Desafiaments
Tecnologia i Comunicació
Tecnologies Maker
Eines manuals Programació
Durada
entre 35 i 50 hores

Com podem ajudar a la UDG en el seu estudi sobre educació i tecnologia?

Descripció del projecte i de l’obra

L’alumnat rep la visita de dos investigadors, que estan fent un estudi sobre com aprenen els adolescents amb la tecnologia. Les proposen crear una història amb Scratch i presentar-la davant d’altres investigadors a la UdG. L’alumnat tria la temàtica de la història, escollint un ODS. Li dona forma, creant personatges, diàlegs, fins a tenir la història escrita. A continuació converteix les paraules en imatges amb el storyboard. En Scratch, elabora la història, amb personatges creats i dibuixats de manera real i virtual. I per últim, exposa el seu procés d’aprenentatge.

Reflexió

He gaudit de la visita a la UdG, m’ha impressionat molt poder contar la nostra història a professors i alumnes de la Universitat de Girona (Una alumna). El procés d’aprenentatge dels alumnes ha sigut molt interessant, com han evolucionat en el seu treball en grup i com ho han explicat durant les seves presentacions (Un projectista). Em sembla molt inspirador veure l’evolució dels alumnes, com han superat les seves dificultats, i la naturalitat amb la qual ens ho han explicat. (Una investigadora).

Recursos i materials

Productes vinculats

Logo Escola

LogoSociComunitari

Propòsit del projecte

Que els alumnes aprenguin a crear una història, fent servir diferents tècniques de disseny analògic i digital, redactant textos escrits i orals en català, castellà i anglès; i analitzant aspectes de funcionament de l'economia del món que els ajudin a conscienciar-se de les desigualtats que es generen en el seu entorn. Tot allò, participant en una investigació de la Universitat de Girona, sobre com aprenen els alumnes amb les tecnologies.

Col·laboradors externs

UdiGitalEdu (Univeristat de Girona).

Preguntes connectores

- Quina és la temàtica que tractarà la nostra història? - Quin subgènere volem treballar amb la nostra història? - Com ho explicarem?, ho entendran? - Quin serà el desenvolupament de la història? - Com seran els personatges, els decorats i paisatges de la nostra història? - Que diran els personatges?, en quin idioma? - Com organitzem visualment la nostra història? - Amb la feina feta, ens presentem a un concurs? - Com expliquem a la UdG la feina feta i el nostre procés d’aprenentatge?

Objectius d’Aprenentatge

* Objectius. - Produir textos orals adaptant el to de veu i el gest a la situació. - Redactar textos escrits propers i viscuts. - Analitzar la interdependència entre països, i el seu impacte en la realitat de l’entorn proper. - Imaginar i comunicar propostes, a través d’esbossos, dibuixos, guions il·lustrats, i d’altres, - Idear i dissenyar solucions tecnològiques originals a problemes plantejats. - Programar aplicacions senzilles emprant els elements de programació de manera apropiada. * Fites: - Conèixer els ODS i treballar una història a partir d’un d’ells. - Conèixer i treballar un subgènere novel·lístic. - Treballar les propietats textuals (adequació, coherència i cohesió). - Conèixer l’estructura i ordre de la informació d’un relat. - Preparar la caracterització dels personatges d’un relat (descripcions, paisatges, etc.) - Treballar l’expressió oral i escrita en castellà, català i anglès. - Aprendre i planificar un relat de manera visual (Storyboard). - Practicar les tècniques de disseny i programació amb Scratch. - Exposar de manera oral el treball fet amb el suport d’una presentació.