Parlem-nos bé!
Escola La Lió - Premià de Mar
Primària 3r Cicle
a8043371@xtec.cat
.

Col.laboradors


Pregunta essencial, repte o servei
Com es relacionaven les persones abans de les xarxes socials?
Propòsit del projecte
Fer que l'alumnat sigui capaç d'adaptar-se a situacions noves d'una manera empàtica i assertiva.
Descripció del projecte i de l’obra
Es detecta que l’alumnat a l’hora de comunicar-se amb els seus iguals ho fa d’una manera poc assertiva i amb poca empatia. Arran d'aquesta necessitat i la conversa amb l’alumnat ens adonem que actualment les xarxes socials han provocat una menor interacció directa i una comunicació immediata sense respecte. Per a aprofundir en aquest fet, l’alumnat inicia el seu projecte amb una recerca d’informació mitjançant una enquesta per tal de poder elaborar un decàleg de la bona comunicació i un joc en el qual posar en pràctica una comunicació assertiva i empàtica.


Col·laboradors externs
Taller Guinardó: Entitat sense ànim de lucre que treballa, des de fa més de 35 anys, per la integració social i laboral de les persones amb discapacitat intel·lectual.
Carles Castellnou: Periodista i comunicador. Ens ha ajudat a entendre que hi ha diferents formes de comunicació
Preguntes connectores
COM ENS RELACIONEM? Abans, ara i en un futur
COM ENS COMUNIQUEN?
COM ES FA UN JOC?
Objectius d’Aprenentatge
1. Utilitzar l’entorn virtual d’aprenentatge (Classroom) fent un bon ús a l’hora de treballar col·laborativament dins del centre.
2. Consolidar les tècniques de treball cooperatiu per tal de posar-les en pràctica en altres contextos.
3. Conèixer diferents maneres de relacionar-se per comprendre l’evolució de les dinàmiques en les relacions interpersonals.
4. Construir un pensament crític pel que fa a la perspectiva de gènere per tal de desenvolupar persones lliures de pensament i sense rols estereotipats.
5. Expressar-se oralment i per escrit utilitzant un llenguatge assertiu per a poder establir relacions més empàtiques amb individus del seu entorn.
6. Extreure les dades de les enquestes realitzades a fi d'agrupar els resultats obtinguts i treure'n conclusions elaborant gràfics, lapbooks, murals..."
8. Establir relacions interpersonals positives i respectuoses per generar un bon clima d'aula.
10. Inventar, organitzar i implementar un joc per tal de fomentar relacions més empàtiques i assertives."
Reflexió
L’alumnat ha mostrat una actitud molt proactiva en les sessions. Les pràctiques “Maker” i les activitats com les teatralitzacions, han possibilitat que elles i ells esdevinguin protagonistes. Mestres de Cicle Superior