Projecte

Restauració. Donem una segona vida

Escola Baró de Viver - Barcelona

Primària 3r Cicle

https://escolabarodeviver.cat/

.

Share
Etapa/Cicle
Primària 3r Cicle
Àmbits d’acció
Medi Ambient Tecnologia i Comunicació
Tecnologies Maker
Eines manuals
Durada
més de 50 hores

Pregunta essencial, repte o servei

Com podem col·laborar amb l’escola en la transformació dels espais d’una manera sostenible i econòmica?

Propòsit del projecte

L'alumnat de 6è vol deixar empremta a l'escola i decideix fer canvis a la seva aula
recuperant i reconstruint mobles, i així per prendre consciència de que poden ser creadors i no només consumidors.

Descripció del projecte i de l’obra

L’alumnat de 6è, que no ha viscut un canvi de mobiliari a l’aula en el procés de transformació d’espais de l’escola, vol col·laborar i deixar una petita part de la seva obra perquè la puguin gaudir quan ja no hi siguin. A partir d’aquest punt comença tot un treball de recerca que té com a punt de partida el disseny i així descobrir les necessitats de l’escola. Per donar resposta al repte i mitjançant uns debats i converses globals amb l’alumnat sorgeixen diferents idees al voltant dels ODS i de la sostenibilitat. Pren força l’opció de restaurar mobles per donar-los una segona vida.

Preguntes connectores

Què és la sostenibilitat? Què és el disseny? Quins materials són més sostenibles? Què podem fer per no generar residus? Com el disseny ajuda al dia a dia de les persones? Tots els materials serveixen per a tot? Com podem escollir els millors materials perquè siguin respectuosos amb el medi ambient?

Objectius d’Aprenentatge

Avaluar les necessitats de l’entorn i buscar solucions innovadores per a donar una resposta real.
Elaborar i desenvolupar un producte final que solucioni la necessitat de reduir els residus que generem fent un ús responsable dels materials per a prendre consciència de l’impacte que tenim en l’entorn.

Reflexió

Al llarg d’aquest projecte, ens hem adonat de l’impacte que té el disseny en la nostra vida quoti- diana i en la societat. A través de les converses, els debats, les observacions i el treball cooperatiu hem restaurat mobles tenint en compte les propietats dels diferents materials ,l’impacte que tenen en el medi ambient i el cost que es necessita per poder dur a terme aquest projecte. Durant en pro- cés d’aprenentatge hem anat implicant a gran part de la comunitat educativa tenint en compte les seves necessitats.